همشهری آنلاین : مدیر کل امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم بررسی و ایجاد واحدی تحت عنوان روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری را در دستور کار ندارد، گفت: بحث حذف درس تنظیم خانواده نیز در وزارت علوم مطرح نیست.

دکتر سعید قدیمی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: وزارت علوم در حال حاضر بازنگری 260 هزار سرفصل را در دستور کار دارد و طبق آنچه در مهر ماه اعلام کردیم، سرفصل‌هایی که بیش از 5 سال بازنگری نشده باشند را بازنگری می کنیم؛ پس ممکن است یکی از سرفصل‌هایی که در جریان بازنگری قرار گیرد درس تنظیم خانواده باشد.

وی اظهار داشت: به هیچ عنوان بحث حذف تنظیم خانواده مطرح نیست و درس جایگزین آن به عنوان روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری نیز تا کنون برای بررسی و تصویب به شورای برنامه ریزی درسی پیشنهاد داده نشده و ارائه آن در دانشگاه‌ها در دستور کار نیست.

مدیر کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم با اشاره به 2 درسی که هم اکنون در دستور کار وزارت علوم برای افزودن به واحدهای درسی دانشجویان قرار دارد، گفت: درس دفاع مقدس که تاکنون در برخی دانشگاه‌ها به صورت اختیاری ارائه می شود و درس تاریخ و تمدن ایران و اسلام تنها دروسی هستند که برای افزوده شدن به دروس دانشگاهی به عنوان دروس اختیاری در دستور کار وزارت علوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه افزودن یک واحد درسی جدید به مجموعه واحدهای درسی، کار کارشناسی و دقیقی را می طلبد گفت: از همین رو علیرغم اینکه درس تاریخ و تمدن ایران و اسلام از چندی پیش مطرح شده است اما هنوز برای اجرای آن به برنامه مشخصی نرسیدیم و نیاز به بررسی‌های بیشتری در این زمینه احساس می‌شود.

به گزارش مهر، زهره لاجوردی مدیر آموزش مرکز امور زنان و خانواده چندی پیش از ارائه درس روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری به جای درس تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها خبر داده بود.

وی گفته بود: وجود برخی نقایص در سرفصل‌های درس تنظیم خانواده عامل جایگزینی آن با کتاب شکوه همسرداری است.

کد خبر 126357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز