همشهری آنلاین : بخشنامه هدفمندسازی پایان‌نامه‌های دانشجویی به پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران ابلاغ شد تا از این پس موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی بر اساس نیازهای کشور انتخاب شود.

دانشگاه تهران

 
محمد جعفری، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: دانشگاه تهران در حال تدوین آئین‌نامه‌ای است تا پایان‌نامه‌ها در راستای نیازهای کشور باشند و بخشنامه‌ای نیز به کلیه پردیس‌ها و دانشکده‌ها ابلاغ شده تا دانشجویان بر روی موضوعی بدون ارتباط با نیازهای کشور کار نکنند.

وی افزود: از زمان ابلاغ این بخشنامه مقرر شد دانشگاه دیگر بودجه‌ای را به پایان‌نامه‌ها اختصاص ندهد مگر اینکه پایان‌نامه در راستای هدفمند شدن و نیازهای کشور باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی کشور چگونه در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد تا آنها موضوع و تحقیقات مرتبط با پایان‌نامه‌شان را بر اساس این نیازهای انجام دهند نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی نیازهای تحقیقاتی اولویت‌دار را تعیین می‌کنند البته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حال تهیه این نیازها است. دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران نیز یک سری از اولویت‌ها را تعیین می کنند.

جعفری افزود: مقرر شده بر اساس تخصصی که اساتید در گروه‌های مختلف آموزشی دارند، پایان نامه‌ها در راستای نیازهایی که استاد بر حسب تخصص‌اش دارد و نیاز کشور است، سوق داده شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اضافه کرد: هر چند دانشگاه تهران به لحاظ جامعیت‌اش در حال تدوین آئین نامه‌ای برای هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها است اما انتظار می‌رود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز آئین‌نامه‌ای برای هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ کند.

کد خبر 125527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز