مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی آموزش عالی با بیان اینکه حدود400هزار سرفصل درسی در کشور وجود دارد، به برنامه‌های جدی برای بازنگری و اصلاح سرفصل‌های متون درسی دانشگاهی اشاره کرد و گفت:

کلاس

به‌روزرسانی، داشتن غنای لازم، کارآمدی و ارزش‌مداری 4شاخص اصلی آموزش عالی هستند. قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دروس باید با ارزش‌های بومی اسلامی و فرهنگی ما متناسب باشد، اظهارکرد: برخی سرفصل‌ها غنی نیست و نیازهای جامعه را حل نمی‌کند که باید بازنگری شود.

وی با اعلام اینکه در قانون پیش‌بینی شده است که 20درصد سرفصل‌ها در اختیار استادان دانشگاه باشد، افزود: یکی از وظایف ذاتی استادان این است که سرفصل‌های تدریسی خود را به‌روز کنند. همچنین در سیاست اصلاح سرفصل‌ها امید اصلی ما به استادان دانشگاه است و براین اساس به همه دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده که در بحث بازنگری و به‌روزرسانی سرفصل‌ها ورود یابند.

قدیمی با بیان اینکه حدود 260هزار سرفصل مربوط به علوم انسانی است که برای بازنگری در حال اولویت‌بندی این دروس هستیم، تصریح کرد: کمترین سرفصل‌ها مربوط به رشته هنر است که برای بازنگری دروس این رشته نیز کمیته‌ای شکل گرفته است که امیدواریم بخشی از این دروس تا بهمن ماه بازنگری شود.

کد خبر 125841

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز