همشهری آنلاین : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تسهیلات جدید ادامه تحصیل برای اعضای هیئت علمی مربی که به صورت پیمانی و رسمی‌ آزمایشی در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند خبر داد و گفت: همه مربیان می‌توانند درخواست ادامه تحصیل در دکتری دهند و در نوبت قرار گیرند.

کامران دانشجو در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: پیش از این اعضای هیئت علمی مربی که پیمانی یا رسمی آزمایشی بودند نمی‌توانستند از تسهیلات ادامه تحصیل در مقطع دکتری که برای سایر اعضای هیئت علمی مربی وجود داشت استفاده کنند اما این تسهیلات را شامل حال اعضای هیئت علمی مربی که به صورت پیمانی یا رسمی آزمایشی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند نیز کردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حدود 25 هزار عضو هیئت علمی مربی در دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: نیاز است افرادی که به عنوان مربی در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند از نظر علمی و تحصیلی نیز بتوانند رشد داشته باشند. ضمن اینکه قائل به این نیز هستیم که حتما در دانشگاه‌هایمان نیاز به مربی داریم.

وی با یادآوری اینکه اعضای هیئت علمی مربی پیش از این برای استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل در قالب بورس دکتری باید 60 درصد از امتیاز لازم برای ارتقاء را کسب می‌کردند، اضافه کرد: شرط کسب 60 درصد از امتیاز ارتقاء را حذف کردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تسهیلات ادامه تحصیل در قالب بورس را مخصوص اعضای هیئت علمی مربی دانشگاه‌های دولتی ندانست و گفت: امسال برای اولین بار است که این تسهیلات را برای اعضای هیئت علمی مربی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعمال می‌کنیم.

کامران دانشجو با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی حداقل 15 هزار عضو هیئت علمی مربی دارد، افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متعهد شده است در قالب این تسهیلات، نیمی از هزینه‌های تحصیل مربیان دانشگاه آزاد اسلامی را تقبل کند و 50 درصد دیگر را نیز دانشگاه آزاد اسلامی تأمین کند تا کادر هیئت علمی این دانشگاه نیز از نظر تحصیلی بتواند رشد داشته باشد.

کد خبر 125505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز