همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری از تعیین سرفصل‌های جدید دو رشته علوم انسانی "حقوق" و "مدیریت" در ماه جاری و معرفی منابع جدید رشته روانشناسی و جامعه شناسی در مهر ماه آینده خبر داد.

کتاب

سعید قدیمی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: بحث بازنگری در معاونت آموزشی وزارت علوم با دو رویکرد بازنگری سرفصل‌ها و به روزکردن آنها و دیگری معرفی محتوا و منابع جدید برای رشته ها و دروس صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برهمین اساس تا پایان ماه جاری برای رشته های حقوق، مدیریت و تاریخ سرفصل‌های جدید را معرفی می کنیم که هر آنچه در بهمن ماه در این زمینه اعلام شود برای ترم آینده تحصیلی اجرایی می‌شود. بخشی نیز که به معرفی محتوا و منابع جدید مربوط می‌شود در رشته های روانشناسی و جامعه شناسی برای مهر ماه آماده و معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت‌ علوم گفت: در بخش به روز رسانی سرفصل‌ها 380 سرفصل را در دستور کار داریم و در بخش معرفی محتوا و منابع جدید نیز سعی می کنیم منابع بین المللی و ملی جدید را مطابق با دستاوردهای روز به دانشگاه‌ها معرفی کنیم.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت‌ علوم پیش از این از پایان تدوین سرفصل‌های 240 رشته بین رشته ای خبر داده و گفته بود: این سرفصل ها برای سنجش میزان تطبیق با شاخص‌های بازنگری در اختیار معاونت آموزشی قرار گرفته است.

سعید قدیمی افزوده بود: یکی از برنامه های وزارت علوم در بخش سیاستگذاری توسعه رشته های بین رشته ای در حوزه علوم انسانی است و برای این کار نیازها شناسایی شده و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز کار تدوین سرفصل 240 رشته را به اتمام رسانده است.

وی اضافه کرده بود: سرفصل های این 240 رشته به کمیته های مربوطه در وزارت علوم ارائه شده است تا با شاخص های بازنگری علوم انسانی از جمله به روز و کارآمد بودن مورد سنجش قرار گیرند.  

کد خبر 127519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز