همشهری آنلاین : معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تحقیقات صورت گرفته در سال های اخیر درباره هدفمندسازی یارانه ها را بزرگترین پژوهش ملی 20 سال گذشته در حوزه علوم انسانی در کشور معرفی کرد.

research

 محمد مهدی نژاد نوری در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: بزرگترین پژوهش ملی در حوزه علوم انسانی طی 20 سال گذشته در ایران که هدفمند بوده و به نتیجه رسیده، پژوهش درباره هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پژوهش بر روی موضوع هدفمندی یارانه‌ها حدود 20 سال گذشته در کشور مطرح بوده و دولت‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران در پی انجام آن بوده‌اند و هر کدام از دولت‌ها طی 20 سال گذشته دست به یک کار مطالعاتی میدانی در زمینه هدفمندی یارانه‌ها زده‌اند.

مهدی نژاد نوری افزود: طی 20 سال گذشته برای دستیابی به پیش بینی‌هایی مبنی بر اینکه در آینده باید چه شیوه‌ای برای هدفمندی یارانه‌ها اتخاذ شود و نحوه حرکت چگونه باید باشد پژوهش‌های مختلفی صورت گرفته است لذا بیشترین پژوهش‌های میدانی و نظری و نشست‌های علمی بر روی موضوع هدفمندی یارانه‌ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش های زیادی با موضوع هدفمندی یارانه‌ها در کشور صورت گرفته تا ضمن تعیین وضعیت موجود، راهکارهای مرتبط با هدفمندسازی یارانه‌ها بررسی شود و با پژوهش به این مهم دست پیدا کنیم که چگونه بهترین برنامه هدفمندی ارائه شود و چگونه فضاسازی لازم صورت گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم درباره تآثیر هدفمندی یارانه‌ها بر وضعیت پژوهش و تجهیزات پژوهشی گفت: هدفمندی یارانه‌ها گشایش زیادی در پژوهش کشور ایجاد می‌کند چون دستگاه‌های مختلف برای اینکه بتوانند رقابت کنند و دستاوردهایشان را اقتصادی کنند مجبور می‌شوند به پژوهش روی آورند و سرمایه‌هایشان را برای پژوهش هزینه کنند.

مهدی نژاد نوری خاطرنشان کرد: همراه با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به مقدار زیادی پژوهش از انزوا در جامعه خارج می‌شود و وارد متن می‌شود.

کد خبر 123726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز