گروه بورس: عضو شورای بورس از تدوین طرح تمهیدات ویژه و اجرای سیاست‌های حمایتی در بازار سرمایه، همزمان با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، این روز‌ها نگاه اصلی دولتمردان و کارشناسان اقتصادی به بورس و بازار سرمایه دوخته شده و واکنش مجموعه بازار سرمایه ازسوی همه ارکان اقتصادی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد چرا که بازار سرمایه نمونه‌ای واقعی از مجموع کل اقتصاد است و نوسان‌های شاخص بورس هم به نوعی تاثیرات هدفمندکردن یارانه‌ها را در خود نشان می‌دهد.

شاخص بورس تهران در طول 2روز گذشته و همزمان با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها 2روز متفاوت را پشت سر گذاشت؛ در روز یکشنبه شاخص کل بازار سهام 163واحد نزول کرد اما این شاخص در مبادلات روز گذشته 43واحد افزایش یافت، هرچند از ارزش معاملات بازار سهام در دادوستد‌های روز گذشته به نحو چشمگیری کاسته شد.

بر همین اساس روز گذشته محمدرضا پورابراهیمی عضو شورای بورس درباره تاثیر هدفمندکردن یارانه‌ها بر بازار سرمایه گفت: از 2سال پیش با تشکیل کمیته‌های تخصصی ابعاد مختلف این طرح در شورای بورس مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: بر همین اساس تمهیدات لازم در مورد تاثیر اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بر بازار سرمایه به‌ویژه بورس کالا و بورس اوراق بهادار اندیشیده شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه تاثیر اجرای این قانون روی صنایع مختلف کاملا متفاوت است، تاکید کرد: گزارش‌های مربوط به اجرای این قانون با حضور وزرای بازرگانی و اقتصاد ارائه شده و شورای بورس نیز تمهیدات ویژه‌ای را در قالب مصوبات مختلف تدوین کرده است. به گفته وی دولت نیز سیاست‌های حمایتی ویژه‌ای را برای بازار سرمایه درنظرگرفته تا از هرگونه تنش و آسیب احتمالی در بازار سرمایه جلوگیری کند.

این عضو شورای بورس اعلام کرد: روح اجرای طرح تحول اقتصادی، اجرای اقتصاد بازار است؛ بورس تهران و بازار سرمایه نیز از ارکان اصلی اقتصاد بازار هستند بنابراین اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندکردن یارانه‌ها قطعا به آینده بورس کمک زیادی خواهد کرد و تاثیرات اجرای این قانون در بازار سرمایه نیز پس از مدتی رفع خواهد شد.

کد خبر 123640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز