گروه بورس: تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای سال‌جاری با ورود نقدینگی جدید به بورس تهران حجم سرمایه‌گذاری به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و سهامداران به‌طور متوسط در فروردین‌ماه، روزانه 372میلیارد تومان سهام در بورس تهران خریده‌اند.

بورس -طرح

به گزارش همشهری، با حاکم شدن رکود در بازار‌های سنتی سرمایه‌گذاری نظیر سکه طلا، ارز و مسکن، بورس تهران در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است؛ به‌طوری که آمارها نشان می‌دهد از نیمه دوم سال گذشته ورود نقدینگی به سمت بورس تهران بیشتر شده و این میزان از ابتدای سال‌جاری شتاب بیشتری گرفته است.

تازه‌ترین آمار‌ها بیانگر آن است که سهامداران بورس تهران در فروردین امسال به‌طور متوسط 372میلیارد تومان در بورس دادوستد کرده‌اند، این میزان در مقایسه با معاملات نیمه نخست سال گذشته که حتی ارزش روزانه معاملات به 24میلیارد تومان هم رسیده بود افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

ارزش معاملات بورس تهران در فروردین امسال نسبت به اسفند سال گذشته 46درصد رشد داشت و از 4هزارو70میلیارد تومان به 5هزارو963میلیارد تومان رسید. از مجموع کل معاملات انجام شده در فروردین‌ماه امسال2هزارو518میلیارد تومان به معاملات خرد و بلوک و 3هزار و444 میلیارد تومان هم به معاملات عمده اختصاص داشته است.

در مجموع 157میلیارد تومان از معاملات روزانه فروردین‌ماه به معاملات خرد اختصاص داشته است. همچنین شاخص بورس تهران در فروردین امسال 2هزارو510واحد رشد کرد و با6.6درصد افزایش از 38هزارو408واحد به 40هزارو550واحد رسید. در عین حال آمارها نشان می‌دهد که در طول50روز گذشته سهامداران در مجموع 8هزارو800میلیارد تومان سهام در بورس خریداری کرده‌اند و با محاسبه میزان رشد شاخص بورس میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام به 18درصد رسیده است.ارزش بورس تهران هم در پایان فروردین‌ماه با رشد ارزش سهام شرکت‌ها به 200هزار میلیارد تومان و گردش معاملات به 3درصد رسید.

کد خبر 213657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز