ارزش بازار سهام، دیروز در پی پنجمین رکوردزنی تالار شیشه‌ای در سال92 و رشد قیمت سهام شرکت‌های بورسی، رقم جدیدی را در تاریخ فعالیت 46ساله خود به ثبت رساند.

به گزارش همشهری، ارزش بازار سهام تهران، در ساعت پایانی معاملات دیروز به 213هزار میلیارد تومان رسید. این متغیر در چهارم اردیبهشت‌ماه از 207هزار میلیارد تومان گذشته بود. ارزش بازار سهام در نخستین روز کاری سال 92از 173هزار میلیارد تومان گذشت و در 14فروردین ماه، همزمان با ورود شاخص به مدار 40هزار واحدی، رکوردی تازه را در تاریخ بازار سرمایه کشور ثبت کرد. ارزش بازار سهام در این روز به بیش از 180هزار میلیارد تومان رسید.

با نوسان بازار سهام در نیمه دوم فروردین ماه، ارزش بازار هم نوساناتی را شاهد بود تا اینکه در 20فروردین دوباره به ارقام بالای 182هزار میلیارد تومان رسید. روند صعودی این متغیر ادامه دار شد و در 28فروردین‌ماه رقم بی‌سابقه 201هزار میلیارد تومان را در پرونده کاری خود ثبت کرد.

ارزش بازار سهام در روزهای پایانی فروردین کاهش پیدا کرد و تا مرز 200هزار میلیارد تومان پایین آمد، اما دوباره و در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه با رشد قیمت سهام و استقبال سرمایه‌گذاران از بورس اوراق بهادار، از 203هزار میلیارد تومان گذشت. ارزش روز بازار سهام از حاصل ضرب قیمت سهام در تعداد سهام هر شرکت محاسبه می‌شود.

کد خبر 211690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز