سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه درگزارشی که به مناسبت بزرگ‌ترین عرضه اصل 44تهیه کرده نوشته است:شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با سرمایه‌گذاری در 15شرکت فرعی، بزرگ‌ترین هلدینگ فعال در صنعت پتروشیمی ایران است.

بورس

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به‌ترتیب با 60و 40درصد، مالکیت شرکت را در اختیار دارند.سبد هلدینگ خلیج‌فارس شامل 15شرکت فعال در زمینه پتروشیمی است که عمده فعالیت شرکت‌های تابعه در مناطق ماهشهر، عسلویه و تهران صورت می‌گیرد. این در حالی است که از این تعداد، هفت شرکت به تولید انواع محصولات پتروشیمی پرداخته و هشت شرکت دیگر به انجام سایر امور اقدام می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: حضور در حاشیه خلیج‌فارس و سهولت در صادرات، تمرکز بر زنجیره تأمین و امکان افزایش کارایی شرکت‌ها با استفاده از پتانسیل‌های موجود می‌تواند از اصلی‌ترین مزیت‌های این شرکت باشد. البته باید توجه داشت که شرکت‌های تحت مالکیت این هلدینگ از نظر میزان صادرات، 51درصد از کل صادرات محصولات پتروشیمی را به‌خود اختصاص داده‌اند که این میزان در سال91 معادل5.2میلیون تن با ارزش 4.9میلیارد دلار بوده است. با کاهش تحریم‌ها و امکان افزایش صادرات توان سودآوری هلدینگ به‌طور بالقوه‌ای افزایش خواهد یافت.

کد خبر 209517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز