گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادار تهران با اعلام واگذاری سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در مبادلات امروز، خبر‌های خوش دیگری را هم برای سهامداران در آستانه سال جدید اعلام کرد.

بورس

به گزارش همشهری، امروز (دوشنبه) 5 درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس معادل یک میلیاردو 239 میلیون سهم برای نخستین بار در بورس تهران عرضه می‌شود. با توجه به سرمایه دو هزارو478 میلیارد تومانی هلدینگ خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود که هلدینگ خلیج‌فارس در مجموع 20 هزار میلیارد تومان در بورس قیمت‌گذاری و به بزرگ‌ترین شرکت بورس تبدیل شود. به این ترتیب این بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی‌ تاریخ کشور است که در بورس انجام می‌شود.

در همین رابطه محمدرضا عربی، معاون بورس اوراق بهادار تهران ضمن اعلام قطعی‌بودن عرضه سهام هلدینگ خلیج‌فارس در مبادلات امروز بورس گفت: پیش‌بینی سود سهام شرکت مادر هلدینگ خلیج‌فارس 118 تومان و پیش‌بینی سود تلفیقی گروه 178 تومان برای سال مالی 92 است.

وی در مورد عرضه بقیه سهام شرکت هلدینگ خلیج‌فارس گفت: در حال حاضر 40 درصد از سهام این شرکت به سبد سهام عدالت اختصاص یافته و 60 درصد هنوز در دست دولت است که از امروز 5 درصد از این میزان در بورس تهران عرضه می‌شود. وی افزود: با عرضه 5 درصد از سهام این شرکت در بورس سهم دولت در این شرکت به 55 درصد کاهش می‌یابد که در مورد عرضه بقیه سهام این شرکت، هیأت عالی واگذاری باید تصمیم‌گیری کند. وی تاکید کرد: امیدواریم امروز عرضه خوب و قابل‌قبولی انجام شود و قیمتی مشخص شود که مدنظر سهامداران، دولت و سازمان خصوصی‌سازی‌ باشد؛ ضمن اینکه هدیه‌ای باشد برای روز‌های پایان سال سهامداران.

وی درباره عرضه‌های سال آینده بورس گفت: اگرچه در سال 91 سهام زیادی در بورس عرضه نشد اما تلاش ما این است که در سال‌92 شرکت‌های بیشتری را وارد بورس کنیم. وی با اعلام یک خبر خوش برای سهامداران گفت: برنامه عرضه سهام دو شرکت هلدینگ نفت و گاز تامین و هلدینگ دارویی تامین اجتماعی هم در دست انجام است و سهام شرکت هلدینگ نفت و گاز تامین که شرکت بزرگی است، در بهار سال آینده در بورس عرضه می‌شود. وی افزود: سرمایه هلدینگ نفت و گاز تامین هنوز ثبت نشده اما درصورت ثبت آن، سرمایه این شرکت نیز بیش از دوهزارو400 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

کد خبر 205688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز