در جریان مبادلات روز شنبه بورس تهران، بلوک 50درصدی سهام فولاد خوزستان به سرمایه‌گذاران شبه‌دولتی واگذار شد.

به گزارش همشهری، این بلوک سهام در سال87 به بخش خصوصی واگذار شده بود. محمد جابریان در تیرماه87 فولاد خوزستان را خرید اما هیچ‌گاه نتوانست وارد هیأت مدیره این شرکت شود. به همین دلیل در فروردین88 همزمان با بازپس‌گیری وجوه، از سهام فولاد خوزستان خارج شد تا این سهام بار دیگر به دولت برگشت داده شود. در طول امسال هم سهام فولادخوزستان چهار بار عرضه شد، اما مشتری جدی برای آن پا پیش نگذاشت.

سرانجام دیروز در بورس تهران یک میلیارد و 106میلیون سهم فولاد خوزستان به قیمت هر سهم 31هزار و 117ریال به فروش رفت. ارزش کل سهام واگذارشده، سه‌هزار و 444میلیارد تومان برآورد شده است. طبق اطلاعات دریافتی، شرکت سرمایه‌گذاری پایندگان به نمایندگی از مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، بلوک سهام فولاد خوزستان را به سبد دارایی‌های خود افزوده است. صندوق نفت مالک چندین شرکت در بورس و فرابورس است.

با این معامله باید منتظر تغییر و تحول در ترکیب هیأت مدیره فولاد خوزستان باشیم. مصطفی امید قائمی عضو هیأت مدیره سرمایه‌گذاری پایندگان در این‌باره گفت: شرکت سرمایه‌گذاری پایندگان به نمایندگی از مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت وارد این رقابت شد. او درباره منابع تأمین مالی خرید این بلوک گفت: منابع این خرید خارج از بازار سهام و از وجوه نقد و شبه نقد موجود تأمین شده است.

کد خبر 203730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز