گروه بورس: رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: سهام یکی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا پایان امسال در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری، محمد رحیم احمدوند دیروز در نشستی مطبوعاتی افزود: سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران برای واگذاری آماده و تراز مالی این دو باشگاه با واگذاری دو مجموعه ورزشی به ارزش 30میلیارد تومان مثبت شده است تا امکان عرضه سهام دو باشگاه سرخ آبی پایتخت فراهم شود. او با بیان اینکه پنج تا 10درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس عرضه خواهد شد، افزود:

حداقل سهام یک باشگاه تا پایان سال در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. او گفت: ارزش سهام عدالت به 42هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این مبلغ متعلق به 42میلیون نفر سهامدار سهام عدالت است. او با اشاره به 64 شرکت سرمایه‌پذیر در سبد سهام عدالت گفت: از این تعداد 31شرکت سرمایه‌پذیر سبد سهام عدالت در بورس فعال هستند و ارزشی که ما در ابتدای این حرکت برای این شرکت‌ها لحاظ کردیم 10هزار میلیارد تومان بود که هم‌اکنون این رقم به 35هزار میلیارد تومان رسیده است. او با اشاره به افزایش ارزش برگه‌های سهام عدالت گفت: ارزش برگه‌های سهام عدالت در حال حاضر حدود سه برابر بیشتر از قیمت مندرج روی برگه‌هاست، بنابراین سهامداران از واگذاری آن با مبالغ ناچیز به افراد غیر امتناع کنند.

کارنامه خصوصی‌سازی‌

او گفت: 75درصد واگذاری‌های این سازمان در طول 10‌ماه امسال از طریق بازار سرمایه (بورس تهران و فرابورس ایران) انجام شده است. حجم کل واگذاری‌ها از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه حدود 20هزار و 300میلیارد تومان بوده که 75درصد واگذاری‌ها از طریق بازار سرمایه و 25درصد دیگر از طریق مزایده صورت گرفته است.

او تأکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی‌ براساس قانون بودجه سال 91باید مبلغ 6500میلیارد تومان به‌صورت نقدی به خزانه دولت واریز کند و مبلغ 33هزار و 500میلیارد تومان نیز بابت رد دیون دولت به صندوق‌ها، دستگاه‌ها، پیمانکار و بانک‌ها واگذاری انجام دهد.

کد خبر 200161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز