گروه بورس: مدیرعامل بورس تهران از پذیرفته‌شدن سهام دو شرکت هلدینگ خلیج‌فارس و نفت‌و‌گاز تامین در بورس تهران خبر داد و تاکید کرد:

سهام این دوشرکت تا پایان سال در بورس عرضه می‌شود. به گزارش همشهری، صبح روز گذشته آخرین نشست هیأت‌پذیرش اوراق بهادار برگزار شد و طی آن با ورود دو شرکت بزرگ هلدینگ خلیج‌فارس و نفت‌و‌گاز تامین به بورس موافقت شد. قرار است سهام این دو شرکت تا پایان سال در بورس عرضه شود. پیش‌بینی می‌شود این دو شرکت پس از عرضه در بورس به بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس تبدیل شوند.

حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با همشهری در این باره گفت: هیأت پذیرش بورس اوراق بهادار با پذیرش دو شرکت بزرگ هلدینگ خلیج‌فارس و نفت و گاز تامین در بورس موافقت کرد. وی با بیان اینکه شرکت هلدینگ نفت و گاز تامین از شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی است، توضیح داد: سرمایه این دوشرکت به‌زودی افزایش خواهد یافت و پس از آن سهام این دوشرکت تا پایان سال در بورس عرضه می‌شود. به گفته وی، سرمایه هلدینگ نفت و گاز تامین به 4300 و سرمایه هلدینگ خلیج‌فارس به 2500میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل بورس با بیان اینکه سهام یکی از این دو هلدینگ در بهمن ماه و دیگری در اسفند عرضه خواهد شد، ادامه داد: طبق مقررات مربوط به شرکت‌های مشمول اصل44، پنج درصد از سهام هلدینگ خلیج‌فارس باید در روز اول عرضه شود؛ ضمن اینکه برای تعیین میزان و درصد عرضه اولیه سهام شرکت نفت و گاز تأمین هم در حال رایزنی با سهامدار عمده این شرکت هستیم.

محمدرضا عربی معاون بورس تهران هم در همین رابطه در گفت‌وگوی دیگری با ایسنا گفت: بورس تهران تمام سعی خود را می‌کند تا قبل از پایان سال سهام هلدینگ خلیج‌فارس را در بورس عرضه کند؛ ضمن اینکه سازمان خصوصی‌سازی نیز پیگیر عرضه این سهام است.

وی در مورد عرضه سهام شرکت سیمان آبیک گفت: متأسفانه مدت زمان شش ماهه عرضه این شرکت به‌دلیل ارائه نکردن صورت‌های مالی شش‌ماهه و بودجه حسابرسی‌شده به اتمام رسید و براساس دستور‌العمل پذیرش باید دوباره درخواست پذیرش مطرح شود و مورد موافقت قرار گیرد.

کد خبر 198468
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز