تعداد کدهای سهامداری موجود در بورس تهران به شش میلیون و 391 هزار رسیده است.

به گزارش همشهری، حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار در نشستی خبری اعلام کرد: درآینده نزدیک سهامداران می‌توانند در اقصی نقاط کشور با مراجعه به دفاتر پیشخوان، خدمات سهامداری دریافت کنند.او تأکید کرد: تعداد مراجعان شرکت سپرده‌گذاری به اندازه مراجعان دفاتر پیشخوان نیست، به همین دلیل مقرر شده دفاتر پیشخوان منتخب، اینگونه خدمات را ارائه دهند.

سلطانی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت انتشار اوراق سلف نفتی گفت: در قانون بودجه91 اجازه انتشار 10میلیارد دلار از این اوراق با ضمانت شرکت ملی نفت صادر شده است. او افزود: ضمانت این اوراق در قالب قرار‌داد مشخص از بانک سپه و تأمین سرمایه امید دریافت شده، در حوزه تسویه و پایاپای هم تمامی نرم‌افزار‌های اوراق سلف نفتی طراحی شده ولی تاکنون شرکت نفت اقدامی برای انتشار این اوراق انجام نداده است.

به گفته او انتشار اوراق سلف نفتی به توافق شرکت ملی نفت و بانک مرکزی بستگی دارد ولی بازار سرمایه از آمادگی کامل برای انتشار این اوراق برخوردار است. حامد سلطانی نژاد گفت: فعالیت ثبت و سپرده‌گذاری اوراق‌بهادار در بازار سرمایه بر عهده این شرکت است، به این ترتیب هر موضوعی که در حوزه مالکیت‌های اوراق بهادار اتفاق می‌افتد، ثبت می‌شود و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به موجب قانون، متصدی نگهداری این اطلاعات است. به‌عبارت دیگر، سپرده‌گذار مرکزی سازمان ثبت بازار سرمایه هستیم.

کد خبر 201525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز