رئیس سازمان بورس با بیان اینکه نمایندگان مجلس با پیشنهادهای بورس مبنی بر اصلاح قانون تجارت موافقت کرده‌اند، گفت: این پیشنهادها به‌منظور جلوگیری از تناقض میان قوانین تجارت و بازار اوراق بهادار ارائه شده است.

علی صالح‌آبادی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به جزئیات لایحه اصلاح قانون تجارت، توضیح داد: پیشنهاد سازمان بورس عمدتا معطوف به ضوابط مربوط به شرکت‌های سهامی عام است. طبق قانون بازار اوراق بهادار- مصوب سال 84- صدور مجوز تأسیس و عرضه عمومی سهام شرکت‌های سهامی عام در بازار سرمایه برعهده سازمان بورس است.

قانون بازار اوراق بهادار، در فصل عرضه عمومی اوراق بهادار، به موضوع عرضه عمومی و انتشار اوراق بهادار اشاره کرده است. صالح آبادی گفت: پیشنهاد داده‌ایم در موادی از قانون تجارت که مربوط به عرضه عمومی سهام است، تناقض‌های موجود با قانون بازار اوراق بهادار رفع شود. رئیس سازمان بورس توضیح داد:

لایحه اصلاح قانون تجارت در مجلس هشتم مطرح و به جمع‌بندی رسیده، اما در مجلس نهم بحث جدیدی روی آن انجام نشده است و باید مراحل قانونی آن طی شود. رئیس سازمان بورس درادامه از ساماندهی دادوستد کالاها در بورس انرژی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بورس کالا چند سال پیش از بورس انرژی فعال شده است، برخی کالاهای حامل انرژی در این بورس معامله می‌شود، اما از این پس تلاش می‌کنیم همه کالاهایی که حامل انرژی هستند و بخشی از آنها در بورس کالا معامله می‌شود، در قالب بورس انرژی ساماندهی شوند. صالح آبادی درباره زمان فروش اوراق سلف نفتی گفت: همه زیرساخت‌ها برای این کار در بورس آماده است اما عرضه آن به هماهنگی بانک مرکزی و شرکت نفت بستگی دارد.

کد خبر 210342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز