سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس) از دیروز افتتاح شد.

به گزارش همشهری، در این دوره 296شرکت شامل؛ 283شرکت داخلی بوده و 13شرکت از کشور‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و کره حضور دارند. در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه بیش از 100کارگاه آموزشی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 20اردیبهشت‌ماه و از ساعت 9صبح تا 16بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ارزش بازار سرمایه 9برابر شد

سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گشایش فاینکس گفت: طبق آخرین آمار ارزش بازار سرمایه در هشت سال گذشته رشد 9برابری را تجربه کرده به‌طوری که این متغیر از 32هزار میلیارد تومان به 282هزار میلیارد تومان رسیده است. حسینی تأکید کرد: حضور 6.5 میلیون سهامدار در بازار سرمایه ایران از نکات قوت بازار سرمایه است. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارزش فرابورس هم به 62هزار میلیارد تومان رسیده، ارزش فرابورس از فروردین‌ماه سال 91تا امروز 890درصد رشد داشته است.

بازده 18درصدی بورس

علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس هم در این مراسم گفت: ارزش بازار سهام در مجموع به 280هزار میلیارد تومان رسیده است که 220هزار میلیارد تومان آن متعلق به بورس تهران و 60هزار میلیارد تومان آن متعلق به فرابورس است. سخنگوی سازمان بورس گفت: ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 357درصد رشد داشته درحالی‌که ارزش معاملات فرابورس با رشد 406درصدی همراه بوده و بورس کالا نیز رشد 150درصدی را به ثبت رسانده است.

کد خبر 213047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز