دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه بورس: با وجود نزول شاخص‌های بورس از سه‌شنبه هفته گذشته تا یکشنبه این هفته، تازه‌ترین اطلاعات آماری نشان می‌دهد که قیمت سهام 228شرکت در طول اردیبهشت‌ماه امسال افزایش یافته است.

گرافیک طراحی بورس

به گزارش همشهری، هرچند سونامی نزول شاخص‌های بورس، تالار حافظ را از روز سه‌شنبه درنوردید و قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها را با خود پایین کشید اما آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها در اردیبهشت امسال افزایش یافته است. براساس آمار موجود ازمجموع 361‌شرکتی که در ادیبهشت امسال سهامشان در بورس دادوستد شده است قیمت سهام 228شرکت افزایش یافته، قیمت سهام 8 شرکت تغییری نکرده و قیمت سهام 125شرکت کاهش یافته است.

همچنین از میان این شرکت‌ها قیمت سهام 23شرکت بین 40 تا 96درصد رشد کرده است و شرکت پالایش نفت تهران که سهامش در فرابورس دادوستد می‌شود و داده‌پردازی ایران هرکدام به‌ترتیب با 571 و 123درصد افزایش قیمت با فاصله بسیار زیادی نسبت به شرکت‌های دیگر در صدر بازار سهام جای گرفته‌اند.در عین حال آمارها نشان می‌دهد که در این مدت قیمت سهام 40شرکت نیز بین 20 تا 40 درصد افزایش یافته است و بقیه شرکت‌ها به‌طور میانگین در اردیبهشت امسال از یک تا 20درصد بازده نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

از سه‌شنبه تا یکشنبه

آمارهای موجود در مورد وضع شاخص‌های بورس از هفته گذشته تاکنون نشان می‌دهد که شاخص کل بورس تهران از روز سه‌شنبه هفته گذشته تا یکشنبه نزدیک به 3هزار واحد کاهش یافته و در این مدت 22هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های بورس کاسته شده است. در طول این مدت که بزرگ‌ترین سقوط تاریخ بازارسهام تلقی می‌شود قیمت سهام 193شرکت با نزول مواجه شد. همچنین از مجموع 325شرکتی که در این مدت سهامشان مورد مبادله قرار گرفت قیمت سهام 115شرکت رشد کرده و سهام 17شرکت تغییر نکرده است.

در طول این 4روز قیمت سهام 13شرکت بین 10تا 19درصد نزول کرد و 3شرکت پلی‌اکریل ایران، قندچهارمحال ودوده صنعتی پارس به‌ترتیب با 14، 17و 19درصد کاهش با بیشترین میزان نزول مواجه شدند. همچنین در این مدت قیمت سهام 40شرکت نیز بین 5 تا 10درصد کاهش یافته است.

کد خبر 215125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز