گروه بورس: سهامداران بورس تهران در اردیبهشت امسال به‌طور میانگین5.7 درصد سود ازمحل سرمایه‌گذاری در بورس به‌دست آوردند.

بورس  طرح

به گزارش همشهری، با وجود نزول سنگین شاخص بورس تهران در 2 هفته گذشته آمارها نشان می‌دهد که بورس تهران همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب است و بازده بورس تهران همچنان در نقطه مطلوبی است. شاخص کل بورس تهران در هفته‌های دوم و سوم اردیبهشت به‌دلیل بررسی لایحه بودجه 92 در صحن علنی مجلس با نزول سنگینی مواجه شد.

دلیل این نزول آن بود که موضوع افزایش 50 درصدی مالیات مواد خام صادراتی و همچنین بحث معاف نبودن پالایشگاه‌های خصوصی از پرداخت بخشی از درآمدهای ارزی‌شان اثر منفی روی سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تولید‌کننده مواد پتروشیمی گذاشت. این در حالی است که در ادامه بررسی لایحه بودجه 92قرار است این هفته موضوع افزایش بهره مالکانه معادن در مجلس مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

پیش‌بینی می‌شود که درصورت افزایش بهره مالکانه معادن سهام شرکت‌های گروه معادن و فلزات نیز با کاهش قیمت مواجه شوند. اما با وجود نزول شاخص‌های بورس در 2هفته گذشته آمارهای رسمی بورس تهران نشان می‌دهد که شاخص کل بورس تهران در این‌ماه رشد کرده است، این به‌معنای آن است که سهامداران در اردیبهشت امسال به‌طور متوسط 5.7‌ درصد سود به‌دست آورده‌اند. میزان بازده سرمایه‌گذاری در ابتدای هفته سوم اردیبهشت به 18درصد رسیده بود که به‌دلیل نزول شاخص‌ها این میزان تا سقف 12.7 درصد کاهش یافت.

مبادله 20هزار میلیارد تومان سهام

آمار‌ها همچنین بیانگر آن است که ارزش کل معاملات بورس تهران از ابتدای سال تاکنون به 20 هزار میلیارد تومان رسیده که نشان‌دهنده رشد بسیار زیاد ارزش معاملات در سال 92است.سهامداران بورس تهران در سال گذشته در مجموع 25 هزارو700 میلیارد تومان سهام دادوستد کرده بودند که رکورد تازه‌ای در بورس محسوب می‌شد. به این ترتیب با توجه به مبادله 20 هزار میلیارد تومان سهام فقط در طول 2‌ماه ابتدای سال به‌طور قطع رکورد ارزش معاملات بورس در سال 92 بار دیگر شکسته خواهد شد.

کد خبر 215632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز