همشهری آنلاین: معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در دیدار یک مقام سیاسی سفارت پاکستان در کابل خواستار برچیده شدن پاسگاههای مرزی پاکستان در مناطقی که افغانستان آن را سرزمین خود می داند، شد و به لزوم پایان یافتن تحرکات نظامی در این منطقه تاکید کرد.

afghanistan pakistan flag

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه افغانستان روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد در این دیدار که در وزارت امور خارجه افغانستان انجام شد.

عزیزالدین احمدزاده معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در خصوص تحرکات نظامی نیروهای پاکستانی در نزدیکی خط دیورند در شهرستان گوشته استان ننگرهار به شاه نظر افریدی مقام سیاسی سفارت پاکستان در کابل هشدار داد و خواستار برچیده شدن پاسگاههای مرزی پاکستان شد.

بر اساس این گزارش، احمدزاده در این دیدار ضمن اعتراض به استفاده از سلاحهای سبک و سنگین در درگیری صبح امروز توسط مرزبانان پاکستانی تاکید کرد که عواقب هر گونه خودداری پاکستان از برچیدن تاسیسات نظامی اش در شهرستان گوشته، بر عهده اسلام آباد خواهد بود.

صبح روز دوشنبه بار دیگر نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان درگیر شدند و به تبادل آتش پرداختند.

گفته می شود این درگیری که مقامهای افغان نظامیان پاکستانی را آغازگر آن دانستند، تلفاتی نداشته است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در گفت وگو با رسانه ها تاکید کرد درگیری اکنون درمرز متوقف شده است.

چهارشنبه هفته گذشته نیز در مرز افغانستان و پاکستان درگیری چند ساعته ای بین مرزبانان پاکستانی و افغانستانی رخ داد که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.

پاکستان خط دیورند را حدفاصل مرز این کشور با افغانستان می داند اما کابل این خط مرزی را به رسمیت نمی شناسد.

کد خبر 212805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز