گشتن‌ در کوچه پس‌کوچه‌های پر ازدحام کتاب، خوردن یک بستنی شکلاتی، تاول‌های کفش‌های خسته از گشتن‌ها و پیدا نکردن ناشرانی که باید همین دور و برها باشند... این‌ها یعنی نمایشگاه کتاب.

اردیبهشت کتاب با یک بستنى شکلاتى و دو خبر دیگر

امسال هم بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران از چهارشنبه 11 تا شنبه 21 اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود و مثل همیشه ما دنبال سالن‌های کودک و نوجوان می‌گردیم. امسال هم چهار سالن کودک و نوجوان، یعنی سالن‌های 22 ،23، 24 و25 منتظر کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان هستند. این بخش زیر نظر انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برپا شده است.

به گزارش دوچرخه، محمدرضا توکل صدیقی، رییس کارگروه نمایشگاه کتاب انجمن ناشران فرهنگی کتاب کودک و نوجوان می‌گوید: «در این نمایشگاه، حدود 230 ناشر حضور دارند. طبق مقررات نمایشگاه، ناشرانی که کم‌تر از 35 جلد کتاب چاپ کرده باشند، نمی‌توانستند غرفه بگیرند، اما امسال در گفت‌وگو با وزارت ارشاد قرار است ناشرانی که 20 عنوان کتاب دارند هم صاحب غرفه شوند.»

توکل صدیقی درباره‌ی برنامه‌های جنبی نمایشگاه می‌گوید: «بخش جنبی قرار است در یک سالن جداگانه برپا شود که این سالن در مجاورت سالن‌های کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.»

او می‌گوید: «امسال قرار است ناشران کودک و نوجوان فقط محصولات کتاب خود را به نمایشگاه بیاورند و محصولات کمک آموزشی خود را در غرفه‌هایی جداگانه که به این منظور تعبیه شده ارائه دهند.»

فراخوان شانزدهمین جشنواره منتشر شد

18 تیر هر سال، جشنواره‌ی کتاب کانون

شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سه‌شنبه 18 تیر هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، برگزار می‌شود. هم اینک، دبیرخانه‌ی شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان با انتشار فراخوانی از ناشران کتاب کودک و نوجوان دعوت کرده تا آثار خود را تا 15 اردیبهشت برای شرکت در این جشنواره بفرستند.

به گزارش دوچرخه، حمید پیرهادی، دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان می‌گوید: «کتاب‌هایی که چاپ اول آن‌ها در سال 91 منتشر شده شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون مورد بررسی قرار می‌گیرند.»

پیرهادی می‌گوید:«18 تیر سال‌روز درگذشت مهدی آذر یزدی نویسنده‌ی نامدار کتاب کودک و نوجوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام گرفته و از این پس جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون در این روز برگزار خواهد شد.»

امسال نمایشگاهی تخصصی از کتاب‌های برگزیده ناشران برتر حوزه‌ی کودک و نوجوان نیز از چهارشنبه 12تا سه‌شنبه 18 تیر برگزار می‌شود.

***

برترین‌های جشنواره‌ی آفتابگردان جایزه گرفتند!

مراقب شهر باشیم، ‌در و دیوارش را تمیز نگه داریم. یادمان باشد چه قدر گلدان‌های شمعدانی و پیچ‌های امین‌الدوله ایوان‌ها و دیوارهای خانه را زیبا می‌کنند.جشنواره‌ی آفتابگردان سه شنبه 10 اردیبهشت در برج میلاد با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

در این جشنواره،10 اثر در بخش نشریه‌نگاری (مجله) و هم‌چنین سه اثر در بخش روزنامه‌ی دیواری به عنوان طرح‌های برتر در سطح مدارس راهنمایی شهر تهران برگزیده و معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، در این جشنواره از دانش‌آموزان علاقه‌مند به روزنامه‌نگاری دعوت شد با مفاهیم شهروندی و زیباسازی شهر، در دو بخش نشریه‌نگاری و روزنامه‌دیواری در مدرسه‌ها به طراحی و تولید نشریه بپردازند و در این جشنواره شرکت کنند.

در این جشنواره که سازمان زیباسازی شهر تهران آن را برای دانش‌آموزان دوره‌ی راهنمایی برگزار کرده، 1250 نشریه در قالب مشارکت نزدیک به 5000 دانش آموز از طریق مدرسه‌ها و منطقه‌های آموزش و پرورش به دبیرخانه‌ی جشنواره رسید و در چند مرحله مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

کد خبر 212020
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز