این روزها مردم کشور سوریه با اتفاق‌های ناخوشایندی در کشورشان مواجه هستند. جنگ‌های داخلی باعث کشته شدن افراد زیادی شده و خانواده‌های زیادی را هم آواره کرده است.

روزهای تلخ بچه‌های سوریه و دو خبر دیگر

به گزارش سازمان ملل متحد، تعداد کودکان سوری که به کشورهای اطراف پناهنده شده‌اند به یک میلیون نفر رسیده است. کم‌تر از یک‌ماه دیگر مدرسه‌‌ها باز خواهند شد و سرنوشت و آینده‌ی این کودکان و نوجوانان نگران کننده گزارش شده است.

 

ورزشکاران نوجوان کم شده‌اند!

شما به اندازه‌ی کافی ورزش می‌کنید؟ تحقیقات در کشور انگلستان نشان می‌دهد که نیمی از کودکان و نوجوانان این کشور به اندازه‌ی کافی تحرک ندارند. در این گزارش آمده که دختران، کم‌تر از پسران ورزش می‌کنند. محققان برای بررسی این موضوع کمربند مخصوصی را به دور کمر هفت هزار کودک و نوجوان بستند و متوجه شدند نیمی از آن‌ها کم‌تر از یک ساعت در روز ورزش می‌کنند.

 

نمایشگاه پاییزه‌ی نوشت‌افزار

شهریور امسال هم مثل سال‌های گذشته نمایشگاه‌های نوشت‌افزار و کیف و کفش مدرسه برگزار می‌شود. امسال از 12 تا 22 شهریور‌ در تهران، پنج نمایشگاه پاییزه برای عرضه‌ی نوشت‌افزار و کیف و کفش آغاز به‌کار می‌کنند.

این نمایشگاه‌ها در پارک ارم، بوستان ولایت، فرهنگ‌سرای خاوران، مصلای تهران و سازمان گوشت حکیمیه برپا می‌شوند و کالاهای عرضه شده را با حداقل 10 درصد تخفیف ارائه می‌کنند. البته نمایشگاه مصلی از 20 تا 29 شهریور‌ برپا خواهد شد.

کد خبر 229130
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز