این روزها مدام صحبت فناوری اطلاعات، بازی‌های تازه‌ی رایانه‌ای و هوشمند‌سازی آموزشگاه‌هاست. در چند ماه گذشته هم حدود 80هزار دانش‌آموز و معلم، درگیر شرکت در مسابقه‌ها و کارگاه‌های متنوعی در همین زمینه بوده‌اند.

دانش‌آموزان رایانه‌باز در خط آخر جشنواره

بد نیست بدانید این مجموعه برنامه حالا دارد به بخش پایانی خود می‌رسد. یعنی بعد از برگزاری مرحله‌ی کشوری مسابقه‌های گوناگون و تشکیل کارگاه‌های متعدد، از دو روز دیگر(شنبه هفتم اردیبهشت) بخش سراسری «جشنواره‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش» با مشارکت «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» به مدت سه روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برپایی سه بخش نمایشگاهی «هوشمند سازی مدارس» که در آن به تولید محتوای الکترونیکی، نرم افزارهای آموزشی و کمک آموزشی و سامانه‌های آموزشی پرداخته می‌شود، «ابزارها و تجهیزات فنی نوین فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین آموزشی » در دو بخش دستاوردهای دانش‌آموزان و فرهنگیان  و بالأخره «وزارت آموزش و پرورش در دولت الکترونیک» یکی از برنامه‌های اصلی این جشنواره است.

هم‌چنین در این جشنواره تعدادی کارگاه آموزشی تشکیل می‌شود که عنوان برخی از آن‌ها از این قرار است: «ساخت بازی‌های رایانه‌ای»، «امنیت فضای سایبر»، «شبکه»، «روباتیک»، «روباتیک هوا و فضا»، «هنر دیجیتال»، «پشتیبانی مدارس هوشمند»، «ساخت رایان‌نامه و وبلاگ»، «آموزش مبتنی بر بازی در موبایل» و «هوشمند سازی مدارس» شامل ارائه‌‌ی «تجربیات موفق استانی»، «طرح درس الکترونیک»، «ایجاد شبکه‌‌ی مدرسه» و...

اما شاید جذاب‌ترین بخش جشنواره بخش مسابقه‌ها باشد:  

1.مسابقه‌‌ی تولید محتوای الکترونیکی (تولید درس‌افزارهای آموزشی متناسب با موضوعات کتاب‌های درسی، تولید اجزای آموزشی متناسب با موضوعات کتاب‌های درسی، تولید نرم‌افزارهای پرورشی در حوزه‌ی آموزش و پرروش و تولید نرم‌افزارهای آموزشی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌‌)

2.مسابقه‌های ساخت بازی‌های رایانه‌ای (بازی‌های رایانه‌ای، ایده‌های نو، طراحی شخصیت و بازی‌های هدفمند در موبایل)

3. مسابقات برنامه‌نویسی

4. مسابقه‌های روباتیک (لیگ فوتبال وزن آزاد، لیگ شبیه‌سازی دوبعدی فوتبال،  لیگ شبیه سازی امداد و نجات، لیگ ساخت پل ماکارونی- سازه‌های سبک کارگروهی، شبیه‌سازی سه بعدی و روبات مین‌یاب، لیگ روبات جنگجو سبک وزن و لیگ روبات جنگجو سنگین وزن)

5. مسابقه‌ی ایروکاپ (اصول پرواز هواپیما یا روباتیک هوایی، علوم فضایی و موشک آبی)

6. طراحی تارنما (سایت) و وبلاگ

7. مسابقه‌ی هنرهای دیجیتال  (پویانمایی‌ و نقاشی و گرافیک دیجیتال)

یادآور می‌شود بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قالب داوری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و معرفی دانشگاه جامع علمی-کاربردی در برپایی این جشنواره مشارکت دارد.

برنامه‌ی پایانی جشنواره‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش سه‌شنبه 10 اردیبهشت در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 210668

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار