سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
۰ نفر

اردیبهشت بوی نمایشگاه کتاب را می‌دهد. امسال هم یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاق‌های اردیبهشت همین نمایشگاه است که از 11 تا 21 اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.

بوى کتاب در مدرسه‌هاى اردیبهشت

البته اگر نمی‌توانید نمایشگاه کتاب بروید، امسال در تمام روزهای اردیبهشت با همکاری کانون پرورش فکری نمایشگاه کتاب در مدرسه‌های کشور برگزار می‌شود.

قصه‌ چیست؟ به گزارش دوچرخه، داوود روستایی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور  می‌گوید:  «اردیبهشت 50هزار نمایشگاه کتاب با همکاری کانون پرورش فکر ی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.»

او می‌گوید: «علاوه بر نمایشگاه کتاب، مسابقه‌های کتاب‌خوانی با موضوع  رمان‌های کانون پرورش فکری در مدرسه‌ها برگزار خواهد شد. هم‌چنین دیگر تولیدات فرهنگی کانون هم در مدرسه‌ها توزیع خواهد شد.»

روستایی می‌گوید: «طرح نمایشگاه‌ کتاب علاوه بر اردیبهشت ماه از سال‌تحصیلی جدید یعنی مهر ماه تا پایان اسفند هم اجرا می‌شود و به نوعی این نمایشگاه‌ها دائمی خواهند بود.»

او درباره‌ی طرح کتاب‌یار هم که پارسال سازمان دانش‌آموزی آن را اجرا کرد، این‌طور توضیح می‌دهد: «این طرح هم‌چنان در مدرسه‌های کشور برگزار می‌شود و داوطلبان علاقه‌‌مند به کتابداری در کتابخانه‌های مدرسه حضور پیدا می‌کنند.  علاوه بر کتاب‌یاران، یاران مدرسه در حوزه‌های مختلف فعال هستند.»

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی می‌گوید: «این یاوران مدرسه شامل مدیریار، معاون‌‌یار، یاورمربی، یاران شهدا، کتاب‌یار، خبرنگار، یاوران امداد، یاران نماز، یادآوران، همیار مشاور، همیار انرژی، آموزش‌یار دانش‌آموز، فن‌یار و شهردار مدرسه می‌شوند.»

روستایی درباره‌ی نشان‌های تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی  می‌گوید: «دانش آموزانی که بتوانند مهارت‌های لازم را ارائه کنند، بر اساس پایه‌ی تحصیلی خود نشان تشکیلاتی دریافت می‌کنند. این نشان ها  از چهارم ابتدایی تا پایان متوسطه اعطا می‌شود و دانش‌آموزانی که در اجرای مسئولیت‌های خود موفق بوده‌اند، این نشان‌‌ها را می‌گیرند.»

او درباره‌ی اردوهای سازمان هم می‌گوید: «هم‌اکنون عمره‌ی دانش‌آموزی در حال برگزاری است و در تابستان اردوهای مشهد و... را برگزار خواهیم کرد.»

کد خبر 209428
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز