کودکان و نوجوانان ایرانی در بیستمین مسابقه‌ى بین‌المللی نقاشی «هیکاری» در کشور ژاپن، برنده‌ی یک نشان طلایی، یک نشان نقره‌ای، دو نشان برنزی و سه دیپلم افتخار شدند.

لوح تقدیر و نشان طلایی (مهم‌ترین جایزه مسابقه) مسابقه سهم «مبینا رحمانی» دختر 10 ساله‌ى تاکستانی از استان قزوین شد. «سوسن طاهرى»، نوجوان 14 ساله‌ی اصفهانى از گزبرخوار لوح تقدیر و نشان نقره‌اى گرفت و «سارا مزروعى» 10 ساله از کهریزسنگ و «عسل صدرعاملى» 9 ساله از اصفهان هم لوح تقدیر و نشان برنزى مسابقه را به‌دست آوردند.

هم‌چنین «فاطمه جاوید» 11 ساله از داراب (فارس)، «حسنا عزیزی» شش ساله از سنندج (کردستان) و «فاطمه صبوری» 13 ساله از  خلخال (اردبیل)، موفق به دریافت دیپلم افتخار این مسابقه شدند.

نقاشی‌های این کودکان و نوجوانان برگزیده ایرانی، علاوه بر جذابیت‌های تصویری و تنوع رنگ‌ها بر ویژگی‌های بومی و محلی و اقلیم‌های ایران تمرکز داشته است و چند اثر برتر این هنرمندان کشتزارهای ایرانی و حضور کشاورزان را در جالیز‌ها و مزرعه‌ها و باغ‌ها به تصویر کشیده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه‌ی سالانه، در سال 2012 موضوع خود را به «کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست، مردم و خانواده» اختصاص داده بود.

براساس این گزارش، حدود 28 هزار نقاشی از 75 کشور جهان به دبیرخانه‌ی مسابقه هیکاریِ ژاپن ارسال شده که در میان آن‌ها، 1070 نقاشی، اثر هنرآموزان مراکز کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوان سراسر کشور بود.

گفتنی است کودکان و نوجوانان ایرانی در 20 سال گذشته در این مسابقه که یک مؤسسه‌ی غیرانتفاعی کشاورزی در ژاپن برگزار کننده‌ی آن است، همیشه موفق بوده‌اند و جوایز بسیارى به دست آورده‌اند.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷