همشهری آنلاین: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با 600 عنوان کتاب و برگزاری چندین نشست علمی و جلسه رونمایی کتاب در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد.

books

به گزارش ایبنا سید‌جلال ربانی،  مسوول روابط عمومی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی در این باره گفت: سال گذشته 600 عنوان کتاب را در نمایشگاه عرضه و چهار نشست علمی را هم در سرای اهل قلم نمایشگاه برگزار کردیم. امسال هم با 600 عنوان کتاب در حوزه علوم اسلامی و معارف دینی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهیم یافت ولی تا‌کنون تعداد دقیق نشست‌هایی که در این دوره برگزار خواهیم کرد، مشخص نشده است.

وی ادامه داد: معمولا به دو صورت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرکت می‌کنیم، به این صورت که در یک غرفه تمامی آثار مکتوب آستان قدس رضوی ارایه و در یک غرفه مجزا، آثار منتخب بنیاد پژوهش‌های اسلامی عرضه می‌شوند.

کارشناس مسوول روابط عمومی بنیاد پژوهش‌های اسلامی درباره موضوعات کتاب‌های بنیاد گفت: عمده موضوعات کتاب‌های ما درباره قرآن و علوم قرآنی، تاریخ اسلام، حدیث، اسلام و اقتصاد، اسلام و اجتماع و همچنین اسلام و هنر است.

ربانی افزود: از مهم‌ترین و جدیدترین عناوین کتاب‌هایی که برای عرضه در نمایشگاه امسال در نظر گرفته‌ایم، می‌توان به «النص‌الخالد، غریب‌الحدیث، ابوطالب؛ درفش یکتاپرستی، دوره چهار‌ جلدی شرح و تفسیر لغات قرآن، دوره پنج ‌جلدی فرهنگنامه قرآنی، دوره دو‌ جلدی امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی، مجموعه هشت جلدی راه روشن، گزیده چهار جلدی راه روشن و مجموعه 27 جلدی درس‌هایی از نهج‌البلاغه» اشاره کرد.

به گفته وی، از ابتدای تاسیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی در سال 1363 که تاکنون 28 سال از فعالیتش می‌گذرد، یک هزار و 447 جلد کتاب در حوزه علوم اسلامی و معارف دینی در این مرکز به چاپ رسیده است. از این تعداد، یک هزار و 10 عنوان چاپ نخست و 437 عنوان کتاب چاپ دوم بوده است. در مجموع، از این مرکز تاکنون دو هزار و 934 عنوان کتاب به چاپ رسیده است، زیرا برخی کتاب‌ها چند جلدی و دوره‌ای بوده‌اند.

ربانی در پایان یادآور شد: مجموع شمارگان کتاب‌های بنیاد تاکنون 11 میلیون و 506 هزار و 550 نسخه بوده است. از ابتدای سال 91 تاکنون نیز 89 عنوان کتاب جدید در 167 جلد در این مرکز به چاپ رسیده که از این تعداد 68 عنوان چاپ نخست و بقیه چاپ مجدد بوده‌اند. شمارگان کتاب‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی در سال 91 نیز 442 هزار و 100 نسخه بوده است.

کد خبر 208344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز