گروه ادب و هنر: ماجرای محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، با صحبت‌های دیروز صبح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باز هم جالب‌تر از قبل شد؛ ماجرایی که از دوره بیستم تا حالا که هفت سال از آن روزها گذشته است، همچنان ادامه دارد و هر روز نکته تازه‌ای درباره‌اش منتشر می‌شود.

سیدمحمد حسینی

سیدمحمد حسینی که دیروز صبح به عیادت حسین اسرافیلی شاعر رفته بود، با پرسش‌های خبرنگاران مواجه شد. خبرنگاران بعد از عیادت دور وزیر جمع شدند و هر کدام ماجرایی را وسط کشیدند؛ از ماجرای پرفراز و نشیب نشر چشمه تا ماجرای پرفراز و نشیب‌تر محل برگزاری نمایشگاه کتاب؛ همینطور از سرنوشت بنیاد ادبیات داستانی که از ابتدای تاسیس تا حالا یکی از پرفراز و نشیب‌ترین و جذاب‌ترین ماجراهای ارشاد را رقم زده است. بگذریم. سید‌محمد حسینی درباره احداث محل جدید نمایشگاه کتاب در مجتمع امام خمینی گفت: قرار بود مراحل ساخت‌وساز را در آنجا شروع کنیم اما زمین به اندازه کافی اختصاص نیافت. در کنار آن مجموعه باغ کتاب و مسئولانش به ما اطمینان دادند که می‌توانند محل برگزاری نمایشگاه را تأمین کنند و همین باعث شد که کمی در این زمینه تردید کنیم. این البته اتفاق خرسندکننده‌ای است اما گویی وزیر ارشاد فراموش کرده‌اند که این اطمینان از خیلی وقت پیش هم داده شده بود و حتی معاون فرهنگی ایشان، بهمن دری پیش از این بحث‌های مفصلی با مدیر پروژه باغ کتاب، علی‌اکبر اشعری کرده‌بود. بهمن دری با تأکید فراوان اعلام کرده بود که عکس‌های هوایی باغ کتاب را دیده‌اند و باقی مسائل و شرایط را بررسی کرده‌اند و کلا به هیچ وجه باغ کتاب مناسب نیست. این در حالی بود که اشعری چندبار و با تأکید به مسئولان وزارت ارشاد اطمینان داده و گفته بود می‌توانند نمایشگاه را در باغ کتاب برگزار کنند و از حیف و میل بیت‌المال برای احداث محلی که قرار است فقط 10روز از سال مورد استفاده قرار گیرد، صرف‌نظر کنند. بگذریم.

حسینی ادامه می‌دهد: عامل اصلی ساخته نشدن مکان تازه برای نمایشگاه کتاب این بود که امسال اعتبارات استانی اختصاص نیافت و ما مجبور شدیم دست نگه داریم و به همین مجموعه شهرداری فعلا اکتفا کنیم. اگر این مجموعه در آینده پاسخگو نبود که حتما ساخت محل جدید نمایشگاه آغاز می‌شود. امسال واقعاً امکان نداشتیم که این مجموعه در دست ساخت قرار بگیرد و به بهره‌برداری برسد. ما پروژه‌های دیگری هم در قالب مجموعه مهر ماندگار داریم مانند ساخت هشت تالار بزرگ که در آینده و تا اوایل خرداد افتتاح می‌شود و در کنار آن مراحل تکمیل فیلمخانه ملی ایران تا پایان امسال نیز انجام می‌شود و نیز ساخت دانشکده علوم قرآنی اصفهان هم که جزو پروژه‌های مهر ماندگار ما بوده به اتمام رسیده است.

 

کد خبر 196774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز