همشهری آنلاین: دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» عصر جمعه ١٨ اسفند با حضور ۵۳۰ ناشر و عرضه بیش از ۲۲ هزار عنوان کتاب در باغ کتاب تهران به کار خود خاتمه داد.

فارس نوشت: دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» 12 اسفند امسال با حضور مقامات لشگری و کشوری و 530 ناشر به همراه بیش از 22 هزار عنوان کتاب همزمان با افتتاح فاز نخست «باغ کتاب» در محل این باغ افتتاح شد و  بعد از گذشت 6 روز فعالیت، به کار خود پایان داد.

more

افتتاح باغ کتاب دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان

این نمایشگاه در شروع دهمین دوره برگزاری خود کوشید تا به عنوان نمادی از تعامل میان نهادهای متولی فرهنگ و ادب و اجتماع، پلی میان خانواده و مدرسه ایجاد کند تا بخشی از دین خود در حوزه تعلیم و تربیت را به اصحاب این یار مهربان ادا کند.

نمایشگاه «یاد یار مهربان» بعد از گذشت ده دوره اینک نامی آشنا برای معلمان، دانش‌آموزان و همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت و کتاب و کتابخوانی است، همچنین نمایشگاه «یاد یار مهربان» از حیث کمی، دستاورد روشنی داشته و علاوه بر حمایت عملی شهرداری تهران از ناشران فرهیخته و کتب مناسب دانش‌آموزان، افزایش مستمر سرانه کتاب دانش‌آموزان در مدارس شهر تهران است.

از مهمترین اهداف نمایشگاه «یاد یار مهربان» می‌توان به تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، توجه به معیارهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخاب کتاب از میان کتاب‌های ارسالی ناشران برای عرضه در نمایشگاه، تجهیز کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های جدید و متناسب با یکی از دوره‌های سه‌ گانه تحصیلی آموزش و پرورش و تأ‌کید بر امکان قابلیت استفاده عمومی از کتاب‌ها در کتابخانه آموزشگاه‌ها و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی با استفاده از فناوری رایانه‌ای به منظور تکریم مراجعان، سهولت در انتخاب کالا و ثبت و پردازش سریع و دقیق اطلاعات، اشاره کرد.

کد خبر 204488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز