سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

حتماً قدم‌زدن در یک جنگل سبز و دیدن گونه‌های متفاوت از پرندگان گرمسیری و سردسیری در یک‌جا خیلی جذاب است. حالا قرار است هفتم 7 اردیبهشت، باغ پرندگان در جنگل لویزان افتتاح شود.

باغ پرندگان و یک کبوترخانه

به گزارش دوچرخه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه‌ی چهار، بعد از افتتاح این باغ قرار است که  تورهای مخصوصی برای دانش‌آموزان به اجرا درآید.

این پارک برای کودکان و نوجوانان جذابیت‌های متنوعی دارد و آن‌ها می‌توانند از این گونه‌های پرنده دیدن کنند. فکرش را بکنید دیدن 1500 پرنده در یک باغ جذاب نیست؟

اما یک خبر جالب‌تر این‌که، در این مکان یک کبوترخانه به سبک کبوترخانه‌های دوران صفوی هم طراحی شده است. این برج که نخستین کبوتر خانه‌ی کشور به سبک صفویه و دومین در کشور از لحاظ وسعت محسوب می شود، در حدود 140 متر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن 18 متر  است. کبوترخانه در قسمت شمال غربی پروژه‌ی باغ پرندگان و در محدوده‌ی خیابان کوهستان قرار گرفته است.

سخنگوی شهرداری تهران،  محمد هادی ایازی درباره‌ی این باغ گفت: «در ایران 512 گونه پرنده وجود دارد که سعی خواهد شد انواع این پرنده‌ها در این باغ نگه‌داری شوند. البته علاوه براین،پرنده‌های خاصی از گوشه و کنار دنیا نیز به این‌جا آورده خواهد شد.»

کد خبر 210650
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز