دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

27 مهر با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران سومین نمایشگاه فصلی گل وگیاه و جشنواره گل‌های پاییزی در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود.

نمایشگاه فصلی

به گزارش همشهری، این نمایشگاه به مدت 5 روز از 27مهرماه تا اول آبان ماه هر روز از ساعت 10 تا 20 پذیرای بازدید‌کنندگان خواهد بود.بنا براین گزارش، همچنین از روز نخست فعالیت نمایشگاه در 120غرفه، عرضه گل و گیاه 30درصد زیر قیمت بازار به متقاضیان صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه قرار است در 4نقطه شهر تهران فروشگاه‌های دائمی عرضه گل‌وگیاه با قیمت تمام‌شده بر پا شود که نمونه آن در جنوب‌شرق تهران در حال اجراست. دیروز علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در نشستی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از سومین نمایشگاه فصلی گل‌وگیاه و همچنین برنامه‌های گسترش فضای سبز پرداخت. وی در این باره گفت: همزمان با افتتاح نمایشگاه گل‌وگیاه، کاروانی از گل در سطح خیابان‌های شهر به مدت 5روز از ساعت9 صبح تا 14 تردد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال71 تاکنون 9نمایشگاه بین‌المللی گل‌و‌گیاه و 3نمایشگاه فصلی در تهران بر پا شده است، اظهار داشت: در نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه اردیبهشت‌ماه گذشته بیش از 2میلیون نفر از آن دیدن کردند.مختاری ضمن اعلام اینکه در نمایشگاه گل‌های فصلی 27مهرماه 150تولید‌کننده داخلی درقالب200غرفه نوآوری‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت، افزود: تنوع و نوآوری گل‌های پاییزی امسال نسبت به دوره قبل بیشتر خواهد بود.

وی در توضیح برنامه‌های جنبی نمایشگاه فصلی گل‌و‌گیاه به برپایی کارگاه نقاشی برای کودکان، عرضه بروشور حاوی دستورالعمل‌های فنی و کاربردی درباره نحوه تولید، نوع گونه‌های گیاهی و نحوه نگهداری و آبیاری گل اشاره کرد و اظهار داشت: به همین مناسبت در نظر داریم تا پایان سال92 در تمامی نواحی 123گانه شهر تهران یک کلینیک گل‌وگیاه راه‌اندازی کنیم که هم اکنون تعداد کلینیک‌های راه‌اندازی شده 48مرکز است.

مختاری سرانه فضای سبز درون‌شهری را 13متر اعلام کرد و خبر داد: در نظر داریم تا پایان سال آینده این میزان به 15متر افزایش یابد.این درحالی است که به گفته مدیرعامل سازمان فضای سبز برای کلانشهر تهران با توجه به اقلیم نیمه‌خشک آن حداقل سرانه فضای سبز 15متر است که این میزان می‌بایست ظرف یک برنامه 10 تا 15ساله به 25متر افزایش یابد.مختاری دیروز همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره طرح شهرداری تهران برای تملک 90هکتار باغات کن در مناطق 5 و 22 گفت: شهردار تهران مصمم است نسبت به تملک باغات کن به وسعت 90 هکتار اقدام کند که یکی از کارهای خوب انجام شده که می‌تواند به‌عنوان باقیات و صالحات برای شخص آقای قالیباف بماند، همین تملک باغ‌های کن است.

وی افزود: این باغ‌ها همگی شناسایی شده و نوع درختان آن اغلب توت و گردوست؛ ضمن اینکه طبق قانون کاربری آنها فضای سبز تثبیت شده و در حال حاضر نیز با مالکین خصوصی آنها در حال مذاکره هستیم تا با تملک این باغات در منطقه کن و فرحزاد گامی در جهت حفظ این سرمایه‌های ملی برداریم. مدیرعامل سازمان پارک‌ها همچنین از تملک باغ مستوفی‌الممالک با قدمت بیش از 200سال خبر داد و گفت: برای نخستین بار قرار است این باغ به‌عنوان یک باغ ایرانی به مردم معرفی شود که ظرف 4ماه آینده نیز برای استفاده مردم آماده خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش از شناسنامه دار شدن کل درختان شهر تهران سخن گفت که در این باره حدود 30هزار اصله درخت که شامل کل خیابان ولیعصر و دکتر شریعتی است، شناسنامه‌دار شده‌اند.مختاری یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز را تشکیل کمیته‌ای برای ساماندهی درختان خیابان ولیعصر عنوان کرد و گفت: مقرر شده در تمام خیابان ولیعصر به جای درختان از بین رفته، درختان با محیط بن‌بالا از گونه چنار غرس شود.

کد خبر 148752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز