گروه شهری: بیش از 10 هزار نیرو در سطح مناطق 22‌گانه شهرداری تهران در 3شیفت کاری، برای رفع آبگرفتگی ناشی از بارندگی روزهای اخیر مشغول به کار بوده‌اند.

باران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر به همشهری گفت: با تلاش همکاران ما در سطح مناطق و نواحی و در تمامی رده‌های شغلی، خوشبختانه 70درصد از پیام‌های مردمی برای رفع آبگرفتگی در این دوره از بارندگی کاهش یافته است.حسین کلخورانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شهرداری تهران در طول هفته‌های گذشته افزود: از 2هفته پیش یک کمیته فنی در معاونت خدمات شهری تشکیل شد و با تمامی مناطق در ارتباط بودیم. در این کمیته براساس اطلاعات به‌دست آمده از سطح بارندگی از سال‌های گذشته و نقاطی که در آن آبگرفتگی گزارش شد، توانستیم تمامی مناطق حساس شهر را شناسایی کنیم و در چند مرحله اقدام به فعالیت کردیم.

کلخورانی با اعلام اینکه در طول روزهای گذشته و با بارش باران، خوشبختانه اتفاق خاصی در سطح شهر ملاحظه نشده، گفت: تمامی نیروهای شهرداری در نواحی 123گانه در حال آماده باش به سر می‌برند و تاکنون بیش از 10هزار نیرو در 3شیفت‌کاری آماده ارائه خدمات به شهروندان محترم هستند.معاون خدمات شهری با اشاره به حضور خوب شهرداران مناطق در سطح محلات گفت: بیشترین بارندگی‌ها در حدود ساعات 3 تا 4 صبح اتفاق می‌افتد که تمامی عوامل تا ساعت6 صبح می‌بایست با رفع مشکل آبگرفتگی در سطح شهر و همچنین باز نگه داشتن مسیر انهار، شهر را آماده فعالیت روزانه کنند.
مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به لایروبی انهار توسط بیش از 1500 نفر در سطح نواحی 123گانه و فعالیت 220 نیروی ستادی،‌از فعالیت 5هزار نفر کارگر در سطح شهر و بیش از 5هزار و 500 کارگر ویژه آبگرفتگی و در مجموع از فعالیت بیش از 10 هزار نفر به طور شبانه‌روزی در تهران خبر داد.

تقدیر از شهرداری، انتقاد از تاکسیرانی

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به افزایش 13 درصدی تصادفات خسارتی رانندگی در بارندگی‌های چند روز گذشته نسبت به روزهای عادی به همشهری گفت: علاوه بر افزایش طبیعی بار ترافیکی شهر در روزهای بارندگی به‌دلیل کاهش دید و کاهش سرعت شاهد افزایش 13درصدی تصادفات منجر به خسارت در روزهای بارانی گذشته بودیم. رحیمی دلیل افزایش تصادفات را علاوه بر لغزندگی سطح زمین، بی‌توجهی رانندگان به‌خودروهای جلویی و رعایت نکردن سرعت مجاز در روزهای بارانی اعلام کرد.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با گلایه از عملکرد برخی تاکسی‌های شهر تهران در روزهای بارانی گفت: متأسفانه در ساعاتی که شهر با بارندگی مواجه می‌شود تردد تاکسی‌ها در شهر تهران کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران با تقدیر از خدمات شهری شهرداری تهران در توجه به گزارش‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در برطرف کردن آبگرفتگی‌های موجود در سطح شهر اعلام کرد: با وجود برخی آبگرفتگی‌ها در معابر، در چند روز گذشته اینگونه نبود که اقدامی صورت نگیرد و بر بار ترافیکی شهر افزوده شود.حسین رحیمی گفت: بار ترافیکی شهر در روزهای بارانی سنگین‌تر از روزهای دیگر است ولی در چند روز گذشته مشکل حادی در ترافیک تهران ایجاد نشد و شهرداری نیز در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی به‌خوبی در ترافیک روزهای بارانی فعالیت کردند.وی افزود: در هر نقطه‌ای که با مشکلات ترافیکی به‌دلیل آبگرفتگی یا موضوعات شهری مواجه شدیم کارکنان شهرداری با توجه به گزارش‌های پلیس راهنمایی و رانندگی بلافاصله وارد عمل می‌شدند تا ترافیک، روانسازی شده و با بحران مواجه نشود.

کاهش 70درصدی تماس شهروندان درباره آبگرفتگی

رئیس سامانه فوریت‌های 137 شهرداری تهران با اشاره به کاهش 70درصدی پیام‌های مردمی در زمینه آبگرفتگی معابر، آن را بیانگر افزایش رضایتمندی شهروندان نسبت به اقدامات انجام شده دانست. رضا عبدلی با اعلام این خبر گفت: بر اساس توافقات حاصل‌شده در جلسه کمیته فنی معاونت خدمات شهری، از 2هفته پیش تمامی عوامل137 در مناطق و نواحی شهرداری در آماده باش کامل به سر می‌بردند تا درصورت برقراری تماس از سوی شهروندان اقدام لازم به منظور رفع مشکل انجام شود. وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در طول روزهای گذشته و با وجود بارش شدید رحمت الهی در پایتخت، شاهد کاهش تماس‌ها از سوی شهروندان بودیم که این بیانگر افزایش رضایتمندی آنان از اقدامات انجام شده است.

کد خبر 149644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز