سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر پروژه باغ کتاب تهران از افتتاح این پروژه فرهنگی در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت:‌ برخی مشکلات اقتصادی موجب تأخیر افتتاح باغ کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه شد.

اشعری

علی‌اکبر اشعری، رئیس پروژه باغ کتاب تهران در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به اقدامات اجرایی ساخت و ساز این پروژه فرهنگی گفت:‌ هم‌اکنون بخش‌هایی از ساختمان باغ کتاب در حال آماده‌سازی است و سفارش خرید برخی از تجهیزات را به خارج از کشور ارائه کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش از این قرار بود،‌ باغ کتاب تهران اردیبهشت افتتاح شود‌،‌ چرا افتتاحیه به تعویق افتاده است،‌ گفت:‌ با توجه به شرایط تحریم و شرایط اقتصادی و کمبود بودجه موجب بر زمین ماندن یکسری از کارها شد،‌ بنابراین بهره‌برداری از این پروژه چند ماهی به تاخیر افتاده است.

اشعری از طراحی مبلمان باغ کتاب تهران و سفارش خرید آن خبر داد و گفت: سایر قسمت‌های کار نظیر طراحی سیستم روشنایی،‌ سالن همایش‌ها و... نیز انجام شده است.

اشعری گفت:‌ پیش‌بینی من این است که تا پایان شهریور ماه کلیه ساختمان‌ها و فضاسازی محوطه اطراف به اتمام برسد و با در نظر گرفتن زمان رسیدن تجهیزات سفارش داده شده به باغ کتاب بتوانیم در آبان ماه و در هفته کتاب افتتاحیه این پروژه فرهنگی را داشته باشیم.

فاز نخست باغ کتاب تهران اسفند ماه 91 به منظور برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان با حضور شهردار تهران و محمدباقر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

اشعری اعتقاد دارد که باغ کتاب در چند زمینه می‌تواند به در دسترس بودن کتاب در شهری مثل تهران کمک کند. باغ کتاب می‌تواند اقتصاد کتابفروشی‌های شهر و کشور را رونق دهد، همین طور اقتصاد ناشران را هم توسعه دهد.

کد خبر 211779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز