نمایشگاه یاد یار مهربان چندی به تعویق افتاد، اما مسئولان نشر شهر اعلام کردند که دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان از 12 تا 18 اسفند با افتتاح فاز اول باغ کتاب تهران بر‌پا می‌شود.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی689

به گزارش دوچرخه، دکتر امیر مسعود شهرام نیا دبیر دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان می‌گوید:« در سال جاری 530 ناشر، جدیدترین کتاب‌های خود را با 25 درصد تخفیف در نمایشگاه ارائه می‌کنند.»

او درباره‌ی این‌که چرا این نمایشگاه به تعویق افتاد، می‌گوید:« افتتاح نمایشگاه یاد یار مهربان با افتتاح فاز اول باغ کتاب هم‌زمان می‌شود و تا آماده شدن فازاول باغ کتاب هم کمی زمان نیاز است، به‌همین دلیل برپایی نمایشگاه کمی به تعویق افتاد.»

او درباره‌ی بودجه‌ی اختصاصی این نمایشگاه می‌گوید:« امسال شهرداری یا به تعبیری سازمان فرهنگی، هنری شهرداری، این نمایشگاه را برگزار می کند. دوره‌های قبل نمایشگاه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد که امسال به دلیل بعضی از مشکلات مالی، وزارت ارشاد آمادگی همکاری نداشت. ولی خود شهرداری وسازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران همه‌ی اعتبار لازم را تأمین کردند. البته دوستان ما در وزارت ارشاد دربحث­‌های کارشناسی و بحث­‌های دیگر همکاری می­‌کنند.»

شهرام نیا درباره‌ی ویژه‌برنامه‌های نمایشگاه امسال می‌گوید:« چون بازدیدکنندگان نمایشگاه در سال‌های قبل اولیای مدارس بودند، در نتیجه نوع برنامه‌هایی که تنظیم می‌شد در درجه‌ی اول برای این گروه بود. ولی امسال با توجه به این که نمایشگاه در ایام پایان سال برگزار می‌شود، طبیعتاً برنامه‌های تفریحی و سرگرمی هم بیش‌تر است. امسال بازدید عموم مردم از نمایشگاه هم آزاد است و در حاشیه هم برنامه‌های جذاب مختلفی تدارک می‌بینیم، مثل حضور بعضی از چهره‌های تلویزیونی و برگزاری بعضی از برنامه‌های کودک صدا و سیما در محل نمایشگاه یا برگزاری تورهای دانش­‌آموزی که از مدارس بچه‌ها را برای بازدید نمایشگاه می‌آورند. »

کد خبر 202524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز