گروه شهری: باغ کتاب همزمان با اختتامیه بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران افتتاح می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در تشریح برنامه‌های این معاونت در ایام برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: افتتاح باغ کتاب همزمان با اختتامیه نمایشگاه، رونمایی از سند توسعه کتاب و کتابخوانی، استقرار اتوبوس سیار کتاب و مشارکت در راه‌اندازی غرفه فرهنگسرای کتاب مهم‌ترین عناوین این برنامه‌ها را به‌خود اختصاص داده‌اند.

سید محمدهادی ایازی ضمن بیان این مطلب افزود: با رأی شورای‌عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای دومین سال متوالی مسئولیت راه‌اندازی غرفه شهرداری تهران در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به سازمان فرهنگی و هنری واگذار شده است. وی گفت: اداره کل فرهنگی با همکاری برج میلاد، باغ موزه دفاع‌مقدس و باغ موزه قصر نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در مبادی ورودی شهر تهران اقدام خواهد کرد. این محصولات در اختیار شهروندان و مسافرانی قرار خواهد گرفت که برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب به پایتخت سفر کرده‌اند.

ایازی تصریح کرد: همچنین این اداره کل در راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب در ایام نمایشگاه مشارکت خواهد کرد. استقرار اتوبوس سیار کتاب در محوطه مصلای تهران نیز یکی دیگر از مأموریت‌های اداره کل فرهنگی به‌شمار می‌رود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از رونمایی سند توسعه کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: این سند با هدف ساماندهی و انسجام‌بخشی فعالیت‌های حوزه کتاب براساس مطالبات مقام معظم رهبری، چشم‌انداز توسعه شهر تهران تدوین شده است و طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در ایام نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای‌عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار تهران ادامه داد: مراسم افتتاحیه باغ کتاب همزمان با آخرین روز فعالیت بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور اصحاب رسانه 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. سخنگوی شهرداری تهران عنوان کرد: سازمان فرهنگی و هنری با مشارکت باغ کتاب باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های غرفه فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه به معرفی کامل این پروژه ملی بپردازد.

کد خبر 210380
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز