چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وقتی با آدم‌هایی برخورد می‌کنیم که اهل مطالعه هستند متوجه می‌شویم که از ساختار فکری و شخصیتی محکمی برخوردارند. لباس هم بخشی از شخصیت آدم‌ها است. آدم کتابخوان لباسش هم با دیگران فرق می‌کند.

علی اکبر اشعری

به گزارش هنرآنلاین، علی‌اکبر اشعری مدیر باغ کتاب و مدیر سابق کتابخانه ملی که میهمان جشنواره مد و لباس فجر بود گفت: من با هرکاری که در زمینه خلاقیت باشد موافقم و به آن اهمیت می‌دهم. البته حوزه عمومی کار من فرهنگ است و طبیعتا نگاه من هم از همین منظر است.

وی ادامه داد: ما سال‌ها پس از انقلاب لباس‌هایمان را به 2 طیف خوب و بد تقسیم می‌کردیم. لباس‌های بد لباس‌هایی بودند که عموما رنگی بودند و لباس‌های خوب صرفا به لباس‌های تیره گفته می‌شد. برای همین مخاطب به انتخاب این لباس‌ها تن نمی‌داد. این امتناع به معنای مخالفت با حجاب نبود. به این علت بود که در آن دوره لباس‌های ما از کوچک‌ترین خلاقیتی برخوردار نبودند.

وی افزود: اما خوشبختانه وزارت ارشاد و معاونت هنری برای این آفت در پوشش اجتماعی راه حل مناسبی پیدا کرده و این اتفاق سر انجام خوبی دارد. به زودی یکنواختی طرح‌های موجود در جامعه جای خود را به تنوع می‌دهد و به نظرم اگر به این خوبی کار کنیم می‌توانیم جوامع اسلامی دیگر را هم تحت تاثیر خود قرار دهیم. ما با بین‌المللی کردن این جشنواره می‌توانیم جوامع اسلامی دیگر را به همین راه سوق دهیم.

اشعری در پاسخ به این سوال که اگر خود شما وزیر ارشاد می‌شدید برای حوزه مد و لباس چه می‌کردید گفت: من اگر وزیر ارشاد می‌شدم در ابتدا سعی می‌کردم اولین نیاز جامعه را که فرهنگ است تامین کنم و حتی با برگزاری جشنواره مد و لباس به فکر فرهنگ سازی پوشش جامعه بودم. در پاسخ به این سوال شما باید گفت اگر من برگزار کننده یک جشنواره در زمینه مد و لباس اسلامی بودم به جای توجه به کمیت بیشتر به کیفیت کار توجه می‌کردم.

وی در پایان با اشاره به پوشش کتابخوان‌ها تصریح کرد: دنیای کتابخوان‌ها با دنیای کسانی که کتاب نمی‌خوانند از زمین تا آسمان تفاوت دارد. کسی که کتاب می‌خواند جهانی را که از ذهن نویسنده تراوش کرده به ذهن خود منتقل می‌کند. وقتی با آدم‌هایی برخورد می‌کنیم که اهل مطالعه هستند متوجه می‌شویم که از ساختار فکری و شخصیتی محکمی برخوردارند. لباس هم بخشی از شخصیت آدم‌ها است. آدم کتابخوان لباسش هم با دیگران فرق دارد.

کد خبر 204364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز