سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز با حضور رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب افتتاح می‌شود و از فردا برای بازدید عموم بازگشایی می شود.


وزیر ارشاد در نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این رویداد فرهنگی را فرصتی برای گردهمایی دوستداران علم و ادب دانست و گفت: نمایشگاه امسال، به‌خاطر ظرفیت‌های مضاعف، رویدادی بی‌بدیل و کم نظیر در عرصه فرهنگ خواهد بود که می‌تواند شوق مطالعه را افزون کند. در این نشست خبری سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد، درپاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه سال قبل برای برطرف کردن مشکل کاغذ، در یکسال گذشته چه تمهیدات و راهبردهای حمایتی برای بهبود اقتصاد نشر انجام داده‌اید؟ گفت: در مورد بحث کاغذ پیگیری‌های زیادی را وزارت ارشاد داشته است، اما مسئولیت این موضوع به‌عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و وزارت ارشاد در این زمینه مستقیما مسئولیتی ندارد؛ چون بحث واردات ازجمله کاغذ را دوستان آنجا دنبال می‌کنند. حسینی افزود: ولی چون موضوع کاغذ مسئله‌ای بود که ما مستقیما با آن مواجه بودیم با عنایتی که مقام معظم رهبری داشتند، ما کارگروهی را به‌خصوص در آن مقطعی که وقفه‌ای در واردات کاغذ ایجاد شده بود تشکیل دادیم و این موارد تأکید شده را دنبال کردیم، ولی بخشی از افزایش قیمت طبیعی بود؛ چون ما متأسفانه در این بخش هنوز وابسته هستیم، بنابراین وقتی قیمت ارز افزایش پیدا کرد، طبیعی بود که قیمت کاغذ هم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه البته بعضی شاید توقع داشتند که ارز مرجع در اختیار بانک‌های عامل قرار بگیرد تصریح کرد: ما هم خیلی در این زمینه تلاش کردیم ولی بعدا که منحصر شد به کالاهای اساسی و دارو، ما هم رفتیم به سمت ارز مبادله‌ای که الان دارد انجام می‌شود و در حال حاضر روال طبیعی خود را پیدا کرده است.

کد خبر 211749

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز