پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذشت. خبرهای جاری در این زمینه:

پوستر نمایشگاه 26 کتاب

به گزارش همشهری آنلاین خبرگزاری مهر روز گذشته در گزارشی از عدم تخصیص ارز مبادلاتی به بخش خارجی نمایشگاه خبر داد و نوشت که کتاب های این بخش همچنان با ارز 3500 تومانی فروخته می شود، در حالی که پیش از این به نقل از مسئولان نمایشگاه اعلام شده بود، ارز اختصاص یافته برای بخش خارجی ،2450 تومانی است.

در پی این اتفاق اسماعیلی، رئیس نمایشگاه  بین المللی کتاب تهران و سرپرست معاونت فرهنگی در گفت وگویی با ایسنا گفت: با برگزاری جلسه‌ای و با استناد به گزارش‌های رسیده، دلایل اختصاص پیدا نکردن یارانه دولتی به خریداران و ناشران کتاب‌های خارجی نمایشگاه بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه ارز این بخش براساس ارز مبادله‌ای اختصاص یافته است،‌ گفت: شکل اختصاصی یارانه‌های بخش کتاب‌های خارجی براساس شیوه‌نامه‌ای است که طراحی شده که در اولین فرصت و در جلسه‌ای آن را بررسی خواهیم کرد.

اسماعیلی همچنین درباره غرفه‌های خالی مانده بخش ناشران عمومی گفت: حدود 97 درصد از ناشران غرفه‌هایشان را تحویل گرفته‌اند و درباره آن تعداد از غرفه‌هایی که خالی مانده است نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

او در رابطه با حضور ناشرانی که کتاب‌های منتشره‌ شده‌ی آنها به حد نصاب نرسیده، اما در نمایشگاه کتاب عرضه شده‌اند اظهار کرد: ما برای تشویق این دسته از ناشران سالن «یاس» را به آنها اختصاص دادیم تا بتوانند با عناوین کمتر در نمایشگاه شرکت کنند.

رییس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مثبت ارزیابی کردن روز اول برپایی این نمایشگاه گفت: شاید در بخش ناشران الکترونیک ایراداتی وجود داشته باشد که آن هم به این جهت است که این ناشران برای سال اول است که در نمایشگاه شرکت می‌کنند و آن هم طبیعی است.

اسماعیلی در ادامه درباره‌ی کتاب‌های ناشران خارجی که هنوز به نمایشگاه نرسیده‌اند گفت: در روزهای آینده کتاب‌های تعدادی از ناشران خارجی که هنوز به نمایشگاه نیامده‌اند خواهند رسید. برخی از این کتاب‌ها مربوط به ناشرانی است که در حال حاضر در نمایشگاه‌هایی که در عراق و ابوظبی برپا است حضور دارند.

او در ادامه درباره احتمال حضور چهره‌های سیاسی در نمایشگاه کتاب نیز اظهار کرد: ما در خدمت همه هستیم، از هیات دولت هم دعوت کرده‌ایم و برای این حضور کمیته تشریفات تشکیل داده‌ایم تا پذیرای همه مسئولان سیاسی و فرهنگی که می‌خواهند در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند باشیم.

اسماعیلی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ناشرانی که از گرفتن بن‌کارت‌های کاغذی که تاریخ اعتبارشان تا پایان سال 91 است امتناع می‌کنند گفت: اعتبار این بن کارت‌ها تا سال 93 تمدید شده است و در این باره یک بخش‌نامه به همه تشکل‌های نشر داده‌ایم و ناشران موظف به رعایت این بخش‌نامه هستند.

کد خبر 212112
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز