همشهری آنلاین: رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مراسم بازدید اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به افزوده شدن 35 هزار مترمربع فضای جدید به این نمایشگاه اشاره کرد.

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا جمعی از اصحاب رسانه امروز، دوشنبه، نهم اردیبهشت ماه به همراه علی اسماعیلی رییس نمایشگاه، حسن اسفندمز، معاون اجرایی نمایشگاه کتاب و محمدمهدی انصاری، مدیر کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران از بخش‌های مختلف نمایشگاه دیدار کردند.

علی اسماعیلی در این دیدار از پرداخت بدهی ناشران خبر داد و گفت: این بدهی به زودی به ناشرانی که از سال‌های گذشته از نمایشگاه کتاب تهران طلب داشتند، پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های مناسبی که انجام شده امسال شاهد برپایی برنامه‌های متعدد به صورت منظم در بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران هستیم.

حسن اسفندمز، معاون اجرایی بیست ‌و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره بخش‌ ناشران آموزشی نمایشگاه کتاب اظهار کرد: امسال این بخش 25 هزار متر فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌ است. در این بخش فضایی معادل چهار هزار متر به برپایی غرفه‌ها اختصاص یافته است.


بخش دانشگاهی با 40 درصد بهبود فضا متحول می‌شود

وی افزود: تحویل غرفه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده است. امسال بخش دانشگاهی با 40 درصد بهبود فضا متحول می‌شود.

اسفندمز از همکاری همه نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: با جلساتی مختلفی که با مسوولان دولتی و غیردولتی برگزار کردیم، امید است در بخش ترافیک مشکلات مربوط به عبور و مرور حل شوند، همچنین در مسایل رفاهی نیز با تعبیه شش ایستگاه پست و 30 دستگاه ون خدمات مفیدی را ارایه می‌کنیم.

معاون اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: در راستای حل مشکلات نمایشگاه کتاب تهران با راه‌اندازی ستاد فوریت‌های نمایشگاه، 30 خط تلفن نیز به این امر اختصاص یافته است.

اسفندمز اظهار کرد: بر اساس جلساتی که با حضور مسوولان مترو و شهرداری، اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی برگزار شد، قرار است امسال مسیرهایی که به سمت مصلای امام خمینی(ره) ختم می‌شوند به صورت رایگان به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی عنوان کرد: برای ایجاد نظم و انضباط در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران ناشران از ساعت 6 تا 9 صبح کتاب‌های خود را در غرفه مورد نظر آماده می‌کنند و ساعت بازدید 10 صبح تا 8 شب در نظر گرفته شده است. همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه‌ یک ساعت به ساعت بازدید افزوده خواهد شد.

3 و 7 میلیون دلار طلب ناشران خارجی پرداخت می شود

خبرگزاری مهر نیز در گزارش خود از دیدار خبرنگاران و رئیس نمایشگاه از این رخداد فرهنگی به نقل از او آورد : بخشی از طلب ناشران خارجی امروز به حساب ارزی آنها واریز می‌شود.

وی در پاسخ به میزان این طلب یادآور شد: مبلغ این بدهی 3.7 میلیون دلار است که ما می‌خواستیم آن را روز شنبه هفته جاری به حساب ارزی ناشران طلب کار واریز کنیم ولی به دلیل تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در تقویم سال میلادی این کار به امروز موکول شد و طی روز جاری و از طریق بانک عامل ما در مالزی به حساب ارزی آنها واریز خواهد شد.

اسماعیلی همچنین از دستور رئیس جمهور برای پرداخت طلب ناشران خارجی از دوره بیست و پنجم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد بدهی مربوط به این دوره از نمایشگاه کتاب تهران هم به زودی به حساب ارزی ناشران یاد شده واریز شود.

 

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 17 فردا، سه شنبه(10 اردیبهشت) با حضور رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی تهران  افتتاح خواهد شد و تا 21 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 211671
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز