همشهری آنلاین: رییس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران آماده تحویل به ناشران است و از یکشنبه، اول اردیبهشت، ناشران از طریق تشکل‌های نشر خود می‌توانند غرفه‌هایشان را تحویل بگیرند.

به گزارش ستاد خبری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اسماعیلی با اشاره به پایان ساخت غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: طراحی پوستر نمایشگاه قطعی و هماهنگی‌های لازم برای اطلاع‌رسانی با سازمان صدا و سیما انجام شده است. علاوه بر این، واحدهای امدادی، ستادی و مجموعه واحدهای خدمات‌رسانی در فضا‌های خود مستقر شده‌اند.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آیین افتتاح نمایشگاه بیست‌وششم بعد از ظهر چهارشنبه (یازدهم اردیبهش) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت‌ها و مسوولان فرهنگی برگزار خواهد شد.

اسماعیلی افزود: امیدوارم مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه کتاب تهران طی نشستی خبری شنبه (هفتم اردیبهشت) برگزار شود. رییس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به آمار حضور ناشران در بخش‌های چهارگانه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در بخش عمومی دو هزار و 475 ناشر ثبت‌نام کرده‌اند و 60 ناشر نیز همچنان متقاضی حضور در نمایشگاه هستند. این در حالی است که سال گذشته در روزهای پایانی با چنین آماری مواجه بودیم اما امسال چند روز مانده به آغاز نمایشگاه شاهد حضور گسترده‌تر ناشران هستیم. به گفته وی حدود یک هزار و 600 ناشر در بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

اسماعیلی از ثبت‌نام 145 هزار نفر از طلاب و دانشجویان سراسر کشور برای دریافت بن الکترونیکی خبر داد و گفت: متقاصیان دریافت بن الکترونیکی می‌توانند شنبه (هفتم اردیبهشت) با مراجعه به بانک نسبت به واریز مبلغ اقدام کنند. وی تاکید کرد: بعد از واریز مبلغ از سوی متقاضیان دریافت بن کارت الکترونیکی و پس از بررسی‌های لازم و در صورت خالی بودن ظرفیت، ثبت‌نام ادامه پیدا خواهد کرد. رییس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ادامه بررسی طرح «مبادله معرفت» در نشست‌های تخصصی خبر داد و گفت: طرح «مبادله معرفت» در صورت تصویب نهایی در قالب طرح «کتاب در برابر کتاب» و «ایستگاه‌های مطالعه» اجرا خواهد شد. بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

کد خبر 210338
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز