همشهری آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به آماده نشدن بن کارت‌های دانشجویی برای نمایشگاه کتاب، تاکید کرد: تاکنون از سوی وزارت ارشاد اعطای این بن کارت‌ها محقق نشده است.

به گزارش مهر، غلامرضا خواجه سروی درباره مشکلات پیش آمده برای توزیع بن کتاب دانشجویی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در معاونت فرهنگی وزارت علوم، تاکنون توزیع بن کتاب دانشجویی امکانپذیر نشده است.

معاون فرهنگی وزارت علوم درباره علت این موضوع گفت: هزینه مورد نیاز توسط معاونت فرهنگی وزارت علوم در اختیار وزارت ارشاد قرار داده شده اما هنوز هیچ بن کتابی در اختیارمان نگذاشته‌اند.

وی همچنین در خصوص خط قرمز نشریات دانشجویی، اظهار داشت: خط قرمز نشریات در دانشگاه‌ها دقیقاً در مقررات نشریات دانشجویی بیان شده و عین قانون مطبوعات است و تغییر نکرده، در قانون مطبوعات آمده که نشریات در بیان مطالب آزادند مگر اینکه مخل نظم عمومی و مبانی دین مبین اسلام شوند.

وی ادامه داد: نشریات نباید به افراد توهین کرده و دروغ منتشر کنند، تحلیل‌های ارائه شده دلسوزانه و نقدها منصفانه باشند.

معاون فرهنگی وزارت علوم همچنین درباره اعتکاف دانشگاهیان، گفت: هفته گذشته جلسه هماهنگی با معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در این باره برگزار شد، چیزی که مورد تاکید بوده این است که اعتکاف استادان هم برگزار شود و از سال گذشته این موضوع عملی شد.

وی افزود: از میان 4 میلیون دانشجویی که داریم تنها بین 40 تا 50 هزار دانشجو معتکف می شوند هر چند عدد مناسبی است اما برخی دانشگاه‌ها به دانشجویان تنها یک بار اجازه حضور در مراسم اعتکاف را می‌دهند.

کد خبر 212328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز