پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا کاهش ۴.۴ میلیارد دلاری بودجه سیا و دیگر سازمان‌های جاسوسی را دربودجه پیشنهادی ۲۰۱۴ خواستار شده است.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما در این بودجه پیشنهادی که روز چهارشنبه (۲۱ فروردین) اعلام شد، بودجه‌ای ۴۸.۲ میلیارد دلاری را برای سازمان‌های جاسوسی پیشنهاد داده است. این رقم در بودجه مالی سال ۲۰۱۳ مالی ۵۲.۶ میلیارد دلار بود. مطابق با این درخواست، بودجه مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی امریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی،۸ درصد کاهش خواهد یافت. سال مالی ۲۰۱۴ امریکا اول اکتبر شروع می‌شود.

اوباما در ارائه بودجه پیشنهادی خود برای سال ۲۰۱۳ میلادی گفت،« اگر می‌خواهیم اقتصاد خود را بر پایه‌ای قوی تر و با ثبات تر بازسازی کینم، بنابر این باید در تعیین اولویت‌هایمان هوشمندانه‌تر عمل کنیم.»

جیمز کلپر، رئیس اطلاعات ملی امریکا هفته گذشته هشدار داد، کاهش بودجه سازمان‌های اطلاعاتی فدرال می‌تواند توانایی آن‌ها را در جلوگیری از حمله‌ای بالقوه علیه امریکا کاهش دهد.

کلپر یادآور شد، « با کاهش توانایی واقعی به استقبال خطری بزرگتر می‌رویم .مساله کاهش بودجه اطلاعاتی مانند کاهش ساعت پارک‌های عمومی و یا اضافه شدن پروازهای طولانی مدت در فرودگاه‌ها نیست . کاهش بودجه سازمان‌های اطلاعاتی خیانت است.»

رئیس اطلاعات ملی امریکا تصریح کرد،« این توانایی که امروز آن را کاهش می‌دهیم، پیامدهای آن را درک نخواهید کرد و به آن توجه نخواهید کرد. افکار عمومی به آن توجه نخواهد کرد. زمانی به آن پی خواهید برد که با شکست روبرو شویم.»

تحلیلگران بر این باورند، درخواست‌های اوباما برای کاهش بودجه اطلاعاتی از فشارهای مالی فزاینده حکایت دارد.

کاهش ۰.۱ درصدی اقتصاد امریکا در چهارماهه آخر سال ۲۰۱۲ میلادی، بهبود وضعیت اقتصادی این کشور را با تردیدهای جدی روبرو کرده است.

کد خبر 208594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز