شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلوسی گفت وزیرامورخارجه پیشین آمریکا بهترین فرد برای ریاست‌جمهوری است.

Nancy Pelosi

نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، اظهار داشت هیلاری کلینتون باید برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 کاندیدا شود.

بنا به گزارش پلیتیکو، پلوسی در مراسمی که در شهر لیتل‌لاک ،ایالت آرکانزاس به‌مناسبت تغییر نام فرودگاه این شهر به نام فرودگاه ملی بیل و هیلاری کلینتون برگزار شده بود وزیر امورخارجه پیشین آمریکا را شایسته‌ترین فرد در میان نامزدهای بالقوه در سال‌های اخیر توصیف کرد.

هیلاری کلینتون پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات گفته بود از پست وزارت خارجه حتی درصورت انتخاب مجدد اوباما استعفا می‌دهد و بعد از استعفای او جان کری به‌عنوان وزیرامورخارجه انتخاب شد. او که پیشتر گفته بود قصد دارد از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کند؛ هنوز نگفته‌است آیا قصد دارد در انتخابات سال 2016 نامزد شود یا خیر .

بنا به گزارش هافینگتون‌پست‌، هرچند نامزدهای بالقوه اواخر سال آینده یا اوایل سال 2015 تمایل خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام خواهند کرد، اما زمینه‌سازی معمولا بسیار زودتر شروع می‌شود.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا  در این مرحله رقیب اصلی هیلاری کلینتون محسوب می‌شود اما در نظرسنجی‌ها از او بسیار عقب است. بایدن قرار است در ضیافت ناهار سالانه حزب دموکرات در مرکز جفرسون جکسون در کلمبیا در ایالت کارولینای جنوبی سخنرانی کند. نخستین انتخابات حزبی ژانویه 2016 در این محل برگزار خواهد شد.

کد خبر 212375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز