همشهری آنلاین: دانشجویان در برخی از دانشگاه‌های ایالت پنسیلوانیای امریکا اجازه یافته‌اند در محوطه دانشگاه سلاح با خود به همراه داشته باشند.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، در پی نتیجه‌گیری نمایندگان ایالت پنسلوانیا مبنی بر این که ممنوعیت کامل حمل اسلحه احتمالا غیرقانونی است، دست‌کم پنج‌دانشگاه دولتی این ایالت موافقت خود را با حمل سلاح‌های گرم در محوطه دانشگاه اعلام کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های کاتزتون، شیپنزبرگ، ادینبورو، اسلیپری راک و میلرسویل اکنون اجازه دارند با سلاح گرم در محوطه دانشگاه رفت‌وآمد کنند.

بر اساس این سیاست جدید، دانشجویان که دارای مجوز حمل اسلحه هستند می‌توانند سلاح خود را در محوطه دانشگاه همراه داشته باشند، اما آوردن سلاح به ساختمان دانشکده‌ها و در مسابقه‌های ورزشی ممنوع است.

همچنین، در ایالت میزوری، پارلمان ایالتی این کشور که در کنترل اکثریت جمهوری‌خواه است، ۱۸ اردیبهشت (۸ مه) با تصویب جدی‌ترین قانون جلوگیری از حمل اسلحه، تنها به برخی از آموزگاران اجازه می‌دهد در مدارس سلاح به همراه داشته باشند.

این قانون می‌گوید شاید آموزگارانی که سلاح با خود حمل نمی‌کنند هدف تیراندازی قرار گیرند، حال آن که داشتن اسلحه به آن‌ها اختیار محدود برای دستگیری فرد مهاجم می‌دهد.

این در حالی است که هر ساله بیش از ۳۰ هزار نفر در امریکا هدف تیراندازی قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند.

به گزارش مرکز مطالعات جرم‌شناسی و مراکز کنترل بیماری دانشگاه شیکاگو، به طور میانگین روزانه ۸۷ نفر در امریکا در نتیجه خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست می‌دهند و ۱۸۳ نفر نیز به طور میانگین مجروح می‌شوند. به گزارش این مرکز، هزینه سالانه خشونت‌های مسلحانه برای جامعه امریکا ۱۰۰ میلیارد دلار است.

همچنین، سال ۲۰۱۲ میلادی بیشتری آمار فروش اسلحه در امریکا به ثبت رسید. با این حال، درخواست‌های برای انجام اقدام‌های لازم برای اعمال کنترل بیشتر بر روی حمل اسلحه رو به افزایش است.

تازه‌ترین نظرسنجی از مردم امریکا نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان این کشور از ممنوعیت حمل و نگهداری اسلحه حمایت می‌کنند.

کد خبر 213835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز