سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اوباما یک رنگین‌پوست جوان را برای پست وزارت حمل‌ و نقل انتخاب کرد.

Obama-Foxx

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، آنتونی فاکس، شهردار جوان سیاه‌پوست شهر شارلوت، کارولینای شمالی را به‌عنوان وزیر حمل و نقل برگزید.

فاکس 42 ساله اکنون باید موافقت سنا را به‌دست آورد. در این‌صورت او جانشین ری لاهود، نماینده پیشین سنا از ایالت ایلینویز و تنها عضو جمهوری‌خواه دولت اوباما که تصمیم گرفت دولت را ترک کند، خواهد شد.

بنا به گزارش شارلوت آبزرور، اوباما در حمایت از فاکس گفت: وقتی که آنتونی در سال 2009 شهردار شالوت شد، شارلوت نیز مانند بقیه کشور در بحران اقتصادی به‌سر می برد. اما این شهر موفق شد روی پای خود بایستد. اقتصاد رشد می‌کند و اکنون فرصت‌های شغلی و فرصت‌های بیشتری وجود دارد و اگر از آنتونی بپرسید چگونه چنین چیزی ممکن شده است پاسخ خواهد داد یکی از علل آن این است که شارلوت به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌ها در تاریخ خود در زمینه حمل و نقل سرمایه گذاری کرده است.

براساس گزارش اب‌وب، فاکس در هفته‌ای برای رهبری وزارت حمل‌ونقل از سوی اوباما منصوب شد که حمل‌ونقل هوایی در کل آمریکا با 10درصد کاهش کارکنان کنترل ترافیک هوایی مواجه شد. البته کنگره به‌ سرعت لایحه‌ای را برای بازگشت آن دسته از کارکنانی که از کار برکنار شده‌ بودند، تصویب کرد تا این افراد با تمام قوا به سر کار برگردند.

آنتونی فاکس در میان دیگر کاندیداهای این پست، فردی است که تجربه‌ای در زمینه حمل‌ و‌ نقل هوایی ندارد.

کد خبر 211756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز