همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از جمهوریخواهان به سبب تصویب طرحی که مشکل تاخیر در پرواز هواپیماها به سبب کاهش بودجه فدرال را از بین می‌برد و در عین حال بی‌توجهی به مشکلاتی که به سبب کاهش بودجه برای کودکان و سالمندان آمریکایی به وجود آمده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا این هفته طرحی را به تصویب رساند که به وزارت حمل و نقل این امکان را می دهد حقوق آن دسته از کارکنان برج های مراقبت پرواز در اداره هوانوردی فدرال را که به سبب کاهش سراسری بودجه مرخص شده اند تامین کند و آنها را به کار بازگرداند.

این مرخصی که از یکشنبه آغاز شد موجب تاخیر در پرواز و فرود هواپیماها در فرودگاههای سرتاسر آمریکا شد.

اوباما در نطق هفتگی رادیویی و اینترنتی خود گفت :«این هفته کاهش سراسری بودجه به مسافرانی آسیب رساند که ساعت ها در فرودگاهها و داخل هواپیماها معطل می مانند و به حق احساس سرخوردگی می کنند. و شاید اعضای کنگره به سبب اینکه هر آخر هفته به شهرهایشان پرواز می کنند و اصرار دارند این کاهش بودجه به اجرا درآید سرانجام متوجه شدند که این مسئله بر زندگی خود آنها نیز تاثیر دارد.»

اوباما افزود :«در نتیجه کنگره برای حل موقت مشکل وارد عمل شد. اما این کاهش بودجه قرار است همه بخش های دیگر دولت را نیز که خدمات حیاتی به مردم آمریکا می دهند در بر بگیرد.»

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفته بود اوباما به رغم نارضایتی از این طرح آن را امضا خواهد کرد.

اوباما در نطق روز شنبه خود گفت کاهش بودجه بر برنامه های اجتماعی تاثیر می گذارد به جای آنها باید بودجه برنامه های دیگری کاسته شود.

رئیس جمهور آمریکا گفت :«برای حل واقعی مسئله کاهش بودجه فقط یک راه وجود دارد: تعویض آن با طرح های دیگر قبل از اینکه مشکلات بیشتری به وجود آید.»

اوباما ابراز امیدواری کرد اعضای کنگره همانطور که با فوریت به حل مشکل کاهش بودجه کارکنان برج های مراقبت پرواز پرداختند در خصوص کاهش بودجه برنامه های دیگر نیز شتاب به خرج دهند.

رئیس جمهور آمریکا گفت :«شاید آنها درد کودکان مشمول برنامه های آموزشی و بهداشتی و خدمات اجتماعی ، یا هفتصد و پنجاه هزار نفر از کسانی را که به سبب کاهش بودجه شغل خود را از دست می دهند، یا بیکاران طولانی مدت را که بیش از پیش با مشکل مواجه خواهند شد درک نمی کنند اما این درد و مشکلات واقعی است.»

کد خبر 211323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز