پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد تا خبر استعفای استیو میلر، رئیس سازمان مالیات را که بیشتر شبیه اخراج بود شخصا اعلام کند.

irs

رسوایی اخیر چند روز قبل دامن دولت دموکرات آمریکا را گرفت. زمانی که فاش شد ماموران مالیاتی در دوران رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سیاستمداران گروه‌های سیاسی رقیب را به طور غیرمعمولی زیر نظر گرفته بودند.

به گزارش یورونیوز اوباما گفت: «من گزارش نهاد نظارتی بر وزارت دارایی را خواندم. سوء رفتار صورت گرفته غیرقابل بخشش است. به همین دلیل آمریکایی‌ها حق دارند که از این موضوع عصبانی باشند، همان طور که خود من عصبانی هستم. من چنین اقداماتی را در سازمان‌های دولتی تحمل نمی‌کنم، بخصوص با توجه گستره قدرت و تاثیر گذاری اداره مالیات، چنین رفتار را در این سازمان تحمل نمی‌کنم. امروز جک لیو، وزیر دارایی با ارائه درخواست از رئیس سازمان مالیات کشور برای استعفا و پذیرش این استعفا اولین گام را برداشت. با توجه به جنجال‌های ایجاد شده در این رابطه به رهبری جدیدی نیاز است تا بتوان با احیای اعتماد از دست رفته، رو به جلو حرکت کرد.»

اقدام بحث برانگیز ماموران مالیاتی فدرال این بود که در جستجو برای تخلف‌های احتمالی مالیاتی، از واژه هایی مانند «تی پارتی»، «میهن پرست» یا «پاتریوت» و «9/12» که مشخصه رقبای دموکرات‌ها است استفاده می‌کردند.

چنین تلاشی به معنی موشکافی بیش از حد معمول در پرونده های مالی رقبای سیاسی تعبیر شده است.

کد خبر 214501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز