پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مفسر سیاسی می‌گوید با توجه به این‌که میلیون‌ها دانشجوی امریکایی در حال پرداخت بهره‌های بی‌سابقه برای وام‌های خود هستند مشکل بدهی دانشجویی به یک «حباب در حال انفجار» مبدل شده است.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، پاول شلدون فوته، استاد حسابداری دانشگاه کالیفرنیا در مصاحبه با بخش امریکای پایگاه اینترنتی پرس تی‌وی تاکید کرد :«مشکل بدهی دانشجویی در امریکا مساله‌ای گسترده است. بدهی دانشجویان از وام‌های خودرو و بدهی کارت‌های اعتباری نیز بیشتر است. این مبلغ سال گذشته ۸۶۷ میلیارد دلار بود و اکنون نیز رو به افزایش است.»

فوته افزود بدهی دانشجویی «سال‌های متمادی افزایش یافته است» و رقم این بدهی نیز در حال زیاد شدن است.

وی تصریح کرد :«به عنوان مثال، تقریبا ۲ میلیون امریکایی دارای بدهی دانشجویی وجود دارند که سن آن‌ها بالای ۶۰ سال است. آیا می‌توانید چنین مساله‌ای را تصور کنید؟ فرقی نمی‌کند شما چقدر به انجام یک کار مشغول باشید زیرا نمی‌توانید وام‌های دوره دانشجویی خود را بازپرداخت کنید.»

از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ بدهی وام‌های دانشجویی از ۳۶۴ میلیارد دلار به ۹۰۴ میلیارد دلار افزایش یافته است که سالانه ۱۳.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس اسناد بودجه‌ای پیش بینی می‌شد اداره آموزش در سال مالی ۲۰۱۳ بیش از ۳۳ میلیارد دلار از بدهی دانشجویان را تسویه کند. این در حالی است که عده زیادی از آسیب رساندن بحران بدهی دانشجویان به بهبود اوضاع اقتصادی امریکا نگران هستند.

با این وجود، دانشجویان تنها کسانی نیستند که تحت تاثیر این بحران قرار دارند. این مساله به طور مستقیم در زمینه ضعف بهبود اوضاع بازار مسکن نیز تاثیر دارد. فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها که زیر بار بدهی دانشجویی قرار دارند و قادر به یافتن کاری با دستمزد مناسب نیستند از خرید خانه خودداری می‌کنند و وام خرید مسکن می‌گیرند و این در حالی است که آن‌ها به علت بدهی دوره دانشجویی واجد شرایط دریافت این وام‌ها نیستند.

کد خبر 208585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز