همشهری آنلاین: به گفته مقامات دفاعی امریکا، یک ژنرال ارتش امریکا به اتهام سوء رفتار جنسی از مقام فرماندهی نیروهای امریکا در آفریقا موسوم به "افریکوم" کنار گذاشته شد.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، به گفته این مقامات در روز جمعه، فرمانده نیروهای مشترک شاخ آفریقا، سرهنگ سرلشکر،"رالف بیکر" طی حکمی توسط ژنرال "کارت هام"، رئیس فعلی افریکوم از مقام خود خلع شد.

سرهنگ "راب فایرمن"، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بیکر به دلیل متهم شدن به سوءرفتار مقام خود را از دست داد. چرا که با این اتهامات، اعتماد به وی برای فرماندهی نیروها از بین رفته است.»

در این بیانیه به جزئیات بیشتری در مورد اتهام بدرفتاری بیکر نیامده است.

در ادامه بیانیه فایرمن آمده است:«اتهامات مربوط به بدرفتاری این شخص به مراجع قضایی ارائه داده می‌شود و لازم نیست که جزئیات بیشتری در مورد این موضوع ارائه شود.»

در همین حال، یکی از مقامات ارتش امریکا که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که اتهام آزار و اذیت جنسی و تماس نامناسب از جمله اتهامات علیه بیکر بوده است.

بیکر فرماندهی نیروهای امریکایی در آفریقا را که در اردوگاه "لیمونیر" در جیبوتی مستقر هستند، از ماه می ۲۰۱۲، برعهده گرفته بود.

او در حال حاضر در واشنگتن است و در انتظار نتیجه تحقیقات انضباطی است.

در ماه می گذشته، سرتیپ "جفری سینسلر"، به دلیل اتهامات جنایی متعدد از جمله بدرفتاری جنسی، در دادگاه نظامی، از مقام فرماندهی در افغانستان کنار گذاشته شد.

به گفته دادستان این پرونده، سینسلر که متاهل نیز هست، یک زن را مجبور به رابطه جنسی کرده است و این افسر را تهدید کرد که اگر از این روابط به کسی چیزی بگوید، او و خانواده‌اش را خواهد کشت.

کد خبر 207596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز