همشهری آنلاین: یک فعال صلح‌طلب می‌گوید استفاده واشنگتن از پهپادهای تروریستی به نفرت سایر کشورها از امریکا دامن زده است.

آمریکا

دبرا سوییت از نیویورک در مصاحبه با پرس تی‌وی تاکید کرد :«شواهد نشان می‌دهد که مردم کشورهایی که امریکا در آن‌ها با استفاده از پهپادها به کشتار هدفمند و بمباران می‌پردازد نسبت به زمانی که واشنگتن از نوع دیگری از سلاح استفاده می‌کند عصبانی ترهستند.»

این سخنان پس از آن مطرح شد که چند گروه متشکل از فعالان صلح طلب روز چهارشنبه (۱۴ فروردین) در نیویورک تظاهرات کردند تا یک خیزش مردمی بر ضد استفاده دولت امریکا از پهپادهای تروریستی در سراسر این کشور را رقم بزنند.

معترضان با راهپیمایی در نیویورک، توقف فوری حملات پهپادهای امریکا در سایر کشورها را خواستار شدند و مخالفت خود را با هر گونه استفاده از پهپادها در داخل امریکا اعلام کردند.

این فعالان صلح طلب از باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا نیز خواستند از برنامه خود در زمینه استفاده از پهپادهای ترور دست بردارد.

سوییت افزود :«ما قویا احساس می‌کنیم که فرقی نمی‌کند فرد کشته شده از اتباع چه کشوری و یا چه کسی باشد، این‌که وی به چنین شیوه‌ای توسط دولتی که درصدد تسلط بر یک کشور دیگر است کشته شود نادرست است و ما وظیفه داریم بر ضد آن اعتراض کنیم.»

مقام‌های رسمی امریکا از صحبت علنی درباره هرگونه جزییات این برنامه مخفی خودداری می‌کنند و آمار مربوط به تلفات حملات این هواپیماهای بدون سرنشین همچنان به صورت یک راز باقی مانده است.

براساس اداره تحقیقات روزنامه نگاری مستقر در لندن، فقط در پاکستان ۳۶۶ مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده که بیش از ۳ هزار و ۵۸۱ نفر از جمله ۸۸۴ غیر نظامی در این حملات کشته شده‌اند.

واشنگتن از هواپیماهای بدون سرنشین در برخی از کشورها استفاده و ادعا می‌کند که «تروریست‌ها» را هدف قرار می‌دهد . این درحالی است که به گفته شاهدان عینی، این حملات عمدتا به کشتار گسترده غیرنظامیان می‌انجامد.

سوییت در پایان گفت :«بنابراین مشخص است که این اقدام (استفاده واشنگتن از پهپادهای ترویستی) به افزایش بی‌ثباتی در این کشورها منجر می‌شود و شاید این بخشی از مساله باشد اما ما در هر حال با آن مخالفیم.»

کد خبر 207531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز