جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور آمریکا در بودجه‌ای که به کنگره این کشور فرستاده، سهم کمک‌های نظامی به اسرائیل را به رقم بی‌سابقه 3.4 میلیارد دلار رسانده و 220 میلیون دلار هم برای توسعه «گنبد آهنین» تخصیص داده است.

باراک اوباما

به گزارش خبرگزاری فارس، با رونمایی از بودجه جدید دولت آمریکا، مشخص شد که میزان کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو در سال جاری نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز خواهد داشت.

این در حالی است که آمریکا اکنون به دلیل کسری بودجه شدید مجبور به کاهش میزان بودجه‌های عمومی و به نوعی سیاست‌های ریاضتی است. همین امر اسرائیلی‌ها را نگران کرده بود که مبادا میزان کمک‌های سالانه آمریکا کاهش یابد.

«ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی در دو ماه پایانی فعالیتش در کابینه اسرائیل، سه بار آمریکا سفر کرد. گفته می‌شود موضوع کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل مهمترین بحثی بوده که در دیدار وی و مقامات آمریکایی مطرح شده است.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل گزارش داده است که علیرغم دشواری‌های مالی که آمریکا با آن روبروست، میزان کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو در سال جدید به رقم بی‌سابقه 3.4 میلیارد دلار می‌رسد.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا یک ماه قبل در نشست لابی صهیونیستی «آیپک» گفته بود کمک‌های دولت «باراک اوباما» به اسرائیل حداقل در سه دهه گذشته بی‌سابقه بوده و اوباما بیشترین حمایت‌ها را از اسرائیل کرده است.

در بودجه‌ای که اوباما به کنگره ارائه کرده، الحاقیه‌ای 220 میلیون دلاری هم برای کمک به برنامه توسعه سامانه «گنبد آهنین» اسرائیل در نظر گرفته شده است. این کمک اضافی هم بی‌سابقه است و در بودجه‌های سال‌های قبل چنین الحاقیه‌ای وجود نداشته است.

«باراک اوباما» در سفری که ابتدای امسال به فلسطنی اشغالی داشت، گفته بود که علیرغم مشکلات مالی که آمریکا با آن مواجه است، هیچ کاهشی در بودجه کمکی به اسرائیل اعمال نمی‌شود.

کد خبر 208652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز